Gå til innhold

Røyking


Annetteaune

Anbefalte innlegg

Bare lura på kordan folk stilla sæ tell røyking under graviditet.. Veit at det e mest negativt, men klara folk å slutte ? Æ slutta på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg røyker ikke selv, så vet lixom ikke hvor vanskelig d er å slutte... Mn tror nok d er d....Syns du er kjempe flink som slutta på dagen:):) Noe av d styggeste jeg ser er gravide damer ,som står å røyker- for å være ærlig... Ei venninne som røykte under graviditeten ble spurt om hun ville røyke(en trekk lixom) når hun var på ul, og da fikk hun se hvordan babyen reagerte- skikkelige kramper...Var visst helt grusomt å se, og DA slutta hun med d samme... Syns alle burde slutt å røyke når de ble gravid- eller iallefall trappe veeeeldig ned...:)

 

Men d er jo bare min mening da....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes røyking er en skikkelig uting,også når man ikke er gravid.At noen velger å fortsette selv om de blir gravide er trist,både for dem og fosteret.Virker som at det er ganske mange som røyker under graviditeten også.Jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å gjøre det,særlig med tanke på at det kan være økt fare for spontanabort,fosterdød og krybbedød i forhold til de som ikke røyker.

 

Har vært storrøyker selv,men sluttet for et par år siden.Lenge før graviditet var påtenkt,heldigvis.Så jeg vet hvordan det er å være avhengig av røyk.Jeg syntes ikke det var så vanskelig å slutte,men det krevde litt jobbing mentalt på forhånd.Det å slutte er forresten noe av det mest befriende jeg noen gang har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er en røyker, jeg røkte 20 om dagen har prøvd og slutte sikkert 100 ganger men aldri klart det;O(

 

Men når jeg testet pos nå, ga jeg bort røykpakken min til svigerfar og har ikke tatt en røyk etter det.

 

Tror pos test var det som skulle til;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å røyke for et halvt årr siden. motivasjonen var at jeg en dag i n ær framtid skulle bli gravid. Det og var min store motivasjon. jeg er glad jeg sluttet før spiren satt, tror kanskje jeg hadde slitt mer nå, med alle de her hormonene og alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det e så synd ves man fortsett med utinga etter at man har andre å tenk på enn sæ sjøl. Sian fostret ikkje har et filter der han tar det som e bra å lar vær det som e dåli ! Kjempeflott å hør litt synspungta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyker fortsatt, kommer til å fortsette me det, jeg stresser meg så oppat jeg mister spira, fikk beskjed av legen om å trappe ned, og ikke stresse med å slutte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. JA det er jo ditt valg.. Men jeg syns at hvis man ikke klarer å slutte når man er gravid, vil man heller ikke... Jeg har sluttet, å kunne ikke tenke meg å utsette barnet mitt for mors røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg blei gravid første gang for snart 8 år siden røyket jeg, men sluttet med en gang streken blei blå. Jeg hadde innstillingen hele tiden at jeg bare tok en pause fra røyken mens babyen lå i magen....

 

Vi skåner de for alle mulige farer når de kommer ut, så det var naturlig for meg å ikke røyke. hadde sett bilder av foster som krympet seg når mor tok ett trekk.

 

Uansett.. 9 mnd etter kom jo tulla mi... frisk og rask. Men jeg klarte ikke å få meg til å røyke de 8 mnd. jeg ammet eller. Og kunne ikke få meg til å la babyen min lukte den vonde røyke lukten jeg kjente av min mamma da jeg var liten.

 

Det endte med at jeg blei fest røyker.. deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper og klare og slutte, jeg har bare vist det i et par dager nå, og har sagt at jeg skal være røykfri til mandag. klarte det forrige gang, så jeg håper/regner med at jeg klarer det nå og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klara du lett så bare det :) !!!! Så slepp du å få ont i dæ kvær gang du røyka! ;) Æ e ikkje antirøykefanatist!! Langt ifra. Bare syns at når man e tøff nok t å ta imot ei utfordring som det e å bli gravid å få onge, bør man jaggu være tøff nok t å stompe røyken før fostret sin del :)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...