Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hjelp hjelp hjelp!! Sitter her og skjelver. Har gått på spray i 1 uke nå, men syntes jeg kjente meg så veldig gravid. Tok en test nå. Selv om det bare er en time siden jeg tisset sist + at jeg har drukket mye vann i dag... Gravid stod og blinket som bare det!! Er det faktisk mulig? Eller er det suprecur sprayen som gir utslag på testen? Please hjelp meg! Jeg får jo ikke tatt blodprøve og bekreftet det før på mandag eventuellt... Dette blir en laaaaaaaang helg! Holder på å dø her jeg sitter.... Vet ikke om jeg skal le eller gråte her...

Takk for alle svar på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10564396-hjelp-gravid-mens-spray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lillhanne :o)

Gratulerer -dette går nok fint !

Er mange som tester positivt på spray.

Det du bør gjøre er å spraye som normalt frem til du får bekreftet

en graviditet med blodprøve.Vet andre i din situasjon har fått beskjed

om det i fra klinikkene sine.Suprecur gir ikke utslag på test bare så det er sagt.Den skal heller ikke gjøre noen skade.Jeg håper for deg at du får det svaret du ønsker deg på mandag.I så fall slipper du videre ivf stress.

Lykke lykke til !

Klem fra

Nå vil ikke jeg komme her å "regne på paraden din" (fritt oversatt fra engelsk), men på pakkningsvedlegget til sprayen min står det at man må slutte unidelbart hvis man mistenker graviditet....

Uanett, så håper jeg du har fått en spire som holder seg fast, og at du slipper mer ivf stress.

Masse lykke til!!!

Hei

Det er fullt mulig å være gravid selv om du går på spray, du starter med spray på dag 20/21 som regel og da er det i teorien mulig at du er gravid allerede, men da er det jo for tidlig å teste.

Sprayen gir ikke falskt positivt utslag, så viser den gravid, så er det ikke pga sprayen.

Har skjedd flere her inne faktisk.

Å spraye skal ifølge legen min på Aleris ikke være uheldig for et svangerskap så prøv å ta det med ro.

Hvis du ikke får tak i klinikken din pga telefonstengt i helgen, så er det alltid en som har vakttelefon du kan prøve å ringe

Jeg gratulerer deg med positiv test, og ønsker deg en strålende helg.

Takk for kjappe svar! Aleris svarer ikke på noen telefoner, men fikk tak i gynekologen min, han hadde ikke peiling (!!!!!!!) Sa han, så han måtte sjekke om det er mulig at sprayen kan utløse en urintest. Skulle ringe meg opp igjen, men det tar vel forever tenker jeg... Klarer ikke helt å slappe av og tro på dette altså!! Gyn sa jeg måtte slutte å ta spray med en gang... uæææ er litt i villrede her nå altså..... Hva skjer med betaling for prøverør nå da? Vi bruker privat klinikk. Har ikke vært der på konsultasjon enda engang.. Må vi likevel betale 35000 som hele ivf forsøket koster, selv om jeg bare har begynnt på sprayen?

Tusen takk for svar alle sammen!

IKKE slutt på sprayen!!!! For alt du gjør i verden, ikke slutt på den!

Jeg ble gravid under sprayingen, og jeg fikk beskjed om å spraye som før frem til jeg fikk bekreftet svangerskapet .

Få tak i legen du bruker, det er viktig!!

Og ikke slutt med noe før du har fått beskjed fra legen. Sprayen er ikke farlig for fosteret.

Hvis du slutter med sprayen nå, og feks får en negativ test, så sitter du med sjansene dine forspilt i begge ender...

Ring legen du bruker og sjekk opp mot dem!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...