Gå til innhold

Hva skal vi gjøre??? Barnepasser er bortreist og vi får ikke fri fra jobben..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnepasser er på ferie neste uke og vi hadde fått min mor til å skulle passe barna. Men nå ble hun lagt inn på sykehuset i dag og vi står uten barnepass i neste uke. Skolejenta vår på 7 år har høst ferie. Og gutten vår er to år.

Jeg har nettopp begynt i ny jobb, og kan IKKE ta fri... Mannen min har

spurt, men sjefen hans ble drit sur:(((

Har han ingen rettigheter??? Vi aner ikke hva vi skal gjøre... :(

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis ikke dere får pass noe annet sted, må jo bare en av dere være hjemme. Ta noen dager hver feks. Man må vel kunne ta egenmeldingsdager, når barnevakt er syk, skulle man tro?

Skrevet

Har gutten din noen gode kompiser som kanskje skal være hjemme i høstferien hvor det er foreldre hjemme?

Spør der, mange som sier ja, hvertfall her vi bor :-)

Alternativt, spør venner av dere om å få spørre deres barnevakter?

Skrevet

Mener vi har en avkrysningsrubrikk som heter "syk barnepasser" eller noe sånt, på egenmeldingsskjemaet vårt, men jeg jobber i offentlig sektor. Om det er særegent for offentlig sektor, vet jeg ikke. Men mener at når barnepasser er syk, så gir det samme rettigheter som sykt barn.

For 7 åringen, så har SFO hos oss slik at man kan kjøpe enkeltdager i høstferien om man vanligvis ikke har barnet i SFO. Du kan jo undersøke om skolen deres også har det slik (selv om det nå er i seneste laget). Men kan jo hende de kan gjøre et unntak når du forklarer situasjonen med akutt syk barnepasser (din mor som er på sykehus).

Får dere ordnet det, så har dere jo "bare" 2-åringen igjen, og det er kanskje lettere å få noen til å passe en unge fremfor to....

Skrevet

Dette er en klassisk fravær på grunn av barnepassers sykdom. Du har krav på det uansett, men når det er ny jobb er jeg usikker på om det er betalt eller ikke. Mannen din har nok krav på betaling ved fravær pga barns sykdom. Sjefen til mannen din kan vel bare drite og dra, ikke han som bestemmer vel:)

Du får høre med din sjef, de er som regel mye mer forståelsesfulle enn man tror!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...