Gå til innhold

Stakkar lille.

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 7 måneder på vei nå å jeg føler meg så grusom hver gang jeg tar et trekk av røyken, kjenner at lille gutten blir urolig å sparker. synes det er helt forferdelig, men klarer ikke å slutte. trodde kanskje jeg skulle klare det når jeg så babyen, men det klarte jeg så absolutt ikke, en dag jeg røyker mye så setter jeg meg ned å gråter. føler meg råtten..

samboeren min prøver alt han kan for at jeg skal slutte, men litt vanskelig. jeg blir så sur å irritert :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo bare tvers igjennom mongo!!!

Du kjenner at lillegutten din blir urolig og sparker når du tar deg en røyk, og du synes det er helt forferdelig, men likevel klarer du ikke å slutte?

Har du røykt ut hjernen din? Når du kjenner at han vrir seg og får kramper og sparker i desperasjon, burde du i hvert fall klare å slutte tvert! Barnet ditt lider, men det driter jo du tydeligvis en lang marsj i!!

Stakkars lille gutt som får en så egoistisk mor som deg!! :(

Skrevet

Må nok heng på å vær eni her ja. Stomp den!!...

Skrevet

hei hei litjliin!

prøv å legg bort en røyk hver dag eller fler hvis du klarer. rit i det de andre anonyme sier. de slenger bare dritt alle sammen! du er kjempe flink for hver røyk du ikke tar:) stå på

Skrevet

Sier oss bare enig med HI selv, er vel bedre det ennå oppmuntre henne til å fortsette å røyke.

Ikke hør på oktobermamma litjiin, det beste er selvfølgelig om du ikke røyker i det hele tatt, og det er kjempebra du innser det selv også!

Det er det mange andre som ikke gjør...

Skrevet

Hei du. Jeg klarte å slutte å røyke samme dag som jeg fant ut at jeg var gravid.. Det har noe med vilja å gjøre.. Tenkte at ungen min skal ikke plages av mitt ego.. Og det er 14 % større sjans for at din unge dør i krybbedød enn en ikke røyker.. Jeg hadde røyka i 6 år da jeg ble gravid.. Det er ikke vanskelig i det heletatt...

Skrevet

Å hvor flinke enkelte er å støtte andre:

Du er mongo

Du har røkt ut hjernen

Barnet har kramper og sparker desperat (hvordan vet du det, min jordmor sier at liv er et godt tegn)

Barnet lider

Driter i barnet ( Mennesket sier jo at hun sitter å gråter, men det er vel godt å sparke noen som ligger nede)

Hva gjør du med dette barnet som skrivet slik du gjør, tenk om moren blir enda mere stresset. Har du tenkt på hvorfor leger og jodmødre ikke oppfører seg slik i forhold til garvide, det er nok for at det ikke hjelper. Så vil jeg si til deg som har klart å slutte å røyke, at det du sier ikke er riktig. For det første er det utløsningen av et stoff i hjernen som tilsier om det blir enkelt eller vanskelig å slutte å røyke. Hvis du som person utløser mye av dette stoffet jo vanskeligere blir dette. I de tilfeller der leger anbefaler at man skal fortasette å røyke litt under svangerskapet, har personen så stor avhengighet at det vil skade mere å slutte helt. Når det gjelder krybbedød er det ikke bevisst at det har noe med røyk å gjøre, det står at det KAN være en årsak. Jeg kjenner mennesker som har opplevd dettesom aldri har tatt en røyk, dessuten syns jeg det er rått å ta en slik ting opp i forhold til en som sliter fra før.

Jeg vil ønske HI lykke til og håper at du ikke tar disse innleggene inn over deg. Jeg syns det er forferdelig hvordan mennesker holder på inne på en side der man skulle tro at det var støtte og råd som skulle råde.

Hvis du ikke klarer å slutte, prøv å tenk på at mennesker har røkt i alle år og at det som regel går bra. Jeg kjenner masse mennesker som har røkt i svangerskapet og ingen har blitt syke. Er selv en ikke røyker, men kjenner mange som har hatt en hard kamp for å klare dette. Det disse menneskene sier er at det tyngste var all nedrakkingen fra andre mennesker. Prøv å ikke hør på disse menneskene, for kampen mot røyken er stor nok som den er. Lykke til!

Skrevet

Skulle tro røykere var på linje med heroin-avhengige slik som enkelte beskriver det!

Det har med styrke å gjøre, og er du ikke sterk nok. så stakkars barnet ditt!

Nå får du gi deg og fortelle at "det går bra" å røyke, det er ihvertfall ingen oppmuntring for de som prøver å holde seg unna!

ikke bagatelliser deg, ingenting blir bedre enn det!

Skjønner ikke hva du prøver på jeg. la gravide få god samvittighet fordi de røyker?

Det er jo helt sykt!

Skrevet

Det du gjør er å bagatelisere røykernes problem og ja nikotin er mer vanedannende enn heroin. Du burde sette deg inn i ting før du uttaler deg. Har du noen gang hørt at leger og jordmødre hetser folk til å slutt, sjerp deg. Det som gjør meg fly f..... er at det er en evindelig mobbing på en side som tilhører røykere. Dra deg vek og bruk sinne ditt/ hormonene dine på noe annet for det hjelper ikke noen dette, men det er vel kanskje det du er etter. Jeg prøver å trøste og oppmuntre mennesker i en vanskelig situasjon og så prøver jeg å snakke fornuft, da det ikke er slik at alle går under pga røyk noe fortiden har vist. Men skulle tro at det var mord røykere begikk

Skrevet

Til deg anonyme som har et innlegg under zelidaAdrian:

Liv er et godt tegn, ja. Men like godt som når ungen vrir seg og får krampe???

Og barnet hennes LIDER!!!!! Det må jo for faen du også innse!!!!

Hun driter i barnet sitt, og en ting er å skrive "jeg sitter å gråter" (det klarte jo t.o.m jeg!!) og en annen ting er gjør hun virkelig det????

Mye du ikke vet, bitch!!!

Skrevet

Har et spørsmål til deg som er så "støttende": mener du virkelig at røyk ikke skader barna? Ja eller nei?

Skrevet

Hei!

Ja jeg tror jo på forskerne at røyk kan skade en baby, men har til dags dato aldri hørt om noen så jeg mener at slik enkelte sier at alle blir skadet er noe tull. For 30-40 år siden røkte over 50% av gravide, vi skulle jo vært utryddet i dag hvis det var slik noen beskriver. Jeg mener at man skal ta på alvor at man er gravid, men jeg vet også at dette med røyk kan være vanskelig. Det er så mange ting mennesker gjør som kan skade et barn, jeg vil ikke være med på å¨stresse røykere i tillegg til det de gjennomgår ved å prøve å slutte. Jeg har to leger i min familie som jobber med kraft, ja de sier at det kan være skadlig og at det ikke er sundt, men de ler litt av en del innlegg her for det blir litt hysterisk. Som den ene sa kan et dårlig kosthold være like skadelig som moderat røyking og det er det mange som har. Overvekt vet man også er svært skadelig. Når noen snakker om forgiftning av barnet er det tull, det er noen oksigenmolekyler som blir borte den tid du røyker og som kan lage problemer for forteret. Nikotinet i seg selv er ikke farlig, slik mange tror her. Det jeg prøver å si er at alle har sine laster og skal man få bukt med dem er ikke måten å rakke ned på mennesker, men å støtte dem. Jeg mener at de som har vært røykere og klart å slutte å røyke har gjort en innsats for barnet som vi ikke røykere ikke aner hva handler om, dette kommer i tillegg til andre problemer og vansker i svangerskapet.

Skrevet

Så bra for deg da at du klarer å røyke med god samvittighet!

Godt gjort!

Du må være et veldig voksent og gjennomtenkt menneske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...