*Mysillen* Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Vi hadde første forsøk i august....ingen egg på frys og negativ test... Skal i gang med spray igjen nå om 1 uke... Så lurer jeg på....Dere som har hatt flere forsøk..Ble sprøyte dosen deres økt?? Fikk ut bare 3 egg sist jeg...mange tomme eggposer da...2 ble befrukta.men det ble bare noe av det ene.... Trodde kanskje de ville øke sprøytedosen neste gang...men...ser ikke slik ut .... Deres erfaringer???
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Hei Mysill! Vi har hatt 2 ivf forsøk. Det første forsøket fikk jeg 8 egg. Det andre forsøket økte de dosen litt, men fikk bare ut 6 egg. Så nå på det 3 forsøket skal vi prøve icsi, høyere dose, og bytte av hormonsprøyte. Lykke til!!! :-)
*Mysillen* Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2007 sa de noe om hvorfor de økte dosen? lurer på om jeg skal ringe dem å spørre hvorfor jeg skal ha same dose nå om det var så dårlig med egg sist...redd for å ende opp uten egg på frys denne gangen også... men de vet vel hva de holder på med....er vel bare jeg som bekymrer meg.....
Chaiemae Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 På første forsøk brukte jeg 225 ie Gonal-f. Fikk ut 5 egg men bare 2 delte seg som de skulle. Satte tilbake begge to men det ble nagativt resultat. Andre forsøk begynte jeg på samme dose men økte till 300 ie etter noen dager pga få og små folikkler. Fikk ut 3 egg og alle delte seg som de skulle. Satte tilbake alle tre men det ble negativt resultat denne gangen også. Har avtalt med dr. Lindenberg (Nordica) at på neste forsøk skal jeg ta høyere doser pluss at jeg skal bruke hcg-sprøyer etter innsettingen som støtte. Eventuelt assisted hatching ved behov.
*Mysillen* Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2007 hadde 112,5ie på første forslk vi...er visst ganske vanlig å ha det... kan ikke noe råd for det...bare så engstelig for at forsøkene våre skal fly avsted...uten egg på frys...hehe...
Chaiemae Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Har ikke fått noen på frys jeg heller ( Jeg er "gammel" derfor så høy dose.
*Mysillen* Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2007 Blir straks 24 jeg da... Nei jeg får vel bare xxx fingrene å håpe på det beste... Hehe! Er noen dager til sprøyta skal settes enda da...Begynner med den den 24.10.... Starter med spray neste fredag... Men blir jo så en tenker og grubler på det meste..hehe!
Chaiemae Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Kjenner igjen det med grublingen ja. Lykke til med forsøket.
*Mysillen* Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2007 ja en får da litt tid til å gruble når en holder på med dette....ehe! Takk
Brumm Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har hatt 4 forsøk+ 5avbrutte. Har endret dosen for hver gang, men veldig lite endringer.....litt rart.... Da var jeg i Danmark. Nå skal vi til Hausken, og han sa at vi måtte gjøre større endringer. Men stimulering 9ganger uten resultat, sier det seg selv at jeg burde hatt endringer tidligere sa han.....er jo enig i det. Så nå har jeg gått på p-piller i 3mnd først, metformin-da jeg har pco tilstander, og skal nå bruke både puregon og menpur, 150 av hver. Tidligere startet jeg på 150totalt. Varierer veldig fra klinikk til klinikk. Alle har sine måter å gjøre det på...... Tidligere har jeg sprayet 3 ganger om dagen, og etter sprøytestart har jeg sprayet 2 ganger. Nå skal jeg spraye 3 ganger hele tiden:o) Lykke til!!!
Snooopi Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 Hei! Jeg har vært igjennom mange runder. Du får ikke flere egg av høyere dose. Jeg har gått på litt forskjellig dose, men på de siste gangene har det vært den samme. Jeg kan ikke se noen sammenheng med antall egg. På neste forsøk skal jeg har litt høyere dose, men det er for at de skal bli modne før. Legen sier de kan "gå i seg selv" hvis det går for lang tid, og jeg har hatt mange skall på mine runder.. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå