Gå til innhold

hva er galt med meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå sitter jeg her og gråter igjen og klarer ikke stoppe... hadde en diskusjon med samboeren min i sta og det endte med at han ble sur... fikk vite at han nesten har brukt opp alle pengene våre i måneden her og jeg har termin om 17 dager og kunne tenke meg og ha litt penger da tuppa kommer. tenkte jeg skulle ta meg en rask tur inn til byen i dag og handle noen strømpebukser til jenta og en liten lue hun kunna ha på vei hjem fra sykehuset. før jeg blir enda verre pga bekkenløsning. men dette synes han var unødvendig og bruke pengene på. han har vert ute med kompisene de siste dagene og bare brukt opp pengene. er jeg helt tullerusk når jeg synes dette er urettferdig. at jag skal måtte be om penger for og handle til jenta mens han bare kan bruke??

attpåtil dette skulle vi egentli ha besøk av mor en tur i dag men måtte bare si at de ikke kunne komme. det er så rotete hjemme her at vi ikke kan slippe noen inn døren. men jeg er i alt for dårlig humør og form til og rydde og ture på. sitter nesten bare her i sofan pga bekkenløsning. jeg har rett og slett gitt opp ryddinga selv, og synes han faktisk kan bidra litt.. han går jo tross alt hjemme her om dagene han også. men pga alt dette er det jeg som blir sittende med en enorm skyldfølelse for at de ikke kan komme på besøk for at jeg ikke klarer og gjøre noe akkurat nå.

måtte bare få det ut:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det kun samboern din som din som får utbetalt penger, slik at du må be han om penger for hver minste ting?

Dette burde dere endre litt på...? Og at han nå rett før fødsel bruker opp alle pengene på festing viser vel at han ikke tar så veldig ansvar. Livet fortsetter selv om en får barn, så han behøver ikke ha panikk for at han ikke får feste mer ;o)

Snakk med han? Eller snakk med familien din om hvordan situasjonen din er for øyeblikket. Du bør ikke være lei deg og bruke mye energi på dette nå. Det er ikke lenge til babyen din kommer, og da bør du ha masse energi fødsel og tiden etterpå.

En ting jeg tror jeg kan trøste deg med... Når hode har festet seg, så bruker bekkenløsninga å stabilisere seg. Den blir med andre ord ikke verre fremover nå.

Lykke til! Sender deg en klem :o)

Skrevet

Det er ikke noe galt med deg.

Kjære deg, du reagerer bare på ting som ikke er helt greit.

Hvorfor er det slik at du skal gjøre alt alene da? Å få barn er jo et felles prosjekt, selv om det faller tyngst på deg og din kropp. Jeg har noen forslag. Kan ikke samboeren din få i oppdrag å skaffe lue og strømpebukse? Og moren din kunne du vel ha nytte og glede av akkurat nå, med at hun kunne hjulpet deg med rydding? Hvis du spør henne, kanskje hun også synes det er fint å kunne være til hjelp? Det høres ut for meg som det beste du kan gjøre, er å si noe om hva du trenger av de som står deg nær. Siden de ikke forstår det av seg selv. Jeg selv er en veldig følsom person som kjenner meg litt igjen, og jeg vet at jeg selv må si til verden hva jeg trenger slik at de vet hva de skal gjøre. Skyldfølelsen er jenter og kvinners største fiende, den trenger vi ikke, kan den kastes i søppeldunken?

Lang og god trøsteklem til deg.

• 1 måned senere...
Skrevet

tusen takk for at du delte ditt med oss andre, jeg har det på samme måtte som deg, bare at det er mine penger som blir brukt, har termin 16 desember, og i siste litte med alle mine smerter har jeg måttet løpe fra buttik til buttik for å kjøpe klær, han tenker 00000000000 på ungen og sier du tenker lang siktig, hallo det stakkars barnet skal den være naken når den kommer ut i denner verden eller, i tilligg så sier han så mye sårende til meg, føler han prøver å knekke meg psykisk :(

Lykke til og godklem til deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...