Gå til innhold

Kan megler skrive "bud mottatt" over en boligannonse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når de ikke har mottatt noe bud, men bare vil prøve å få litt fortgang i salfet????

Eller er ikke dette lov??

-jeg mener, er det vanlig å gjøre dette, eller fins det regler mot dette??

Noen som vet??

Skrevet

Nei, det skal ikke være lov, men vet om at det kan bli gjort. Men dere som har megler har fritt innsyn i "saken"... dere skal få alle bud skriftlig ned på et papir hvis dere vil, så dere får følge med...

Skrevet

Ok, er ikke det bare den som ender opp med å kjøpe huset som får innsyn i dette?

Eller kan vi virkelig gå ned å be om å se de andres bud??

Skrevet

Hun som vi kanskje skal kjøpe hus av, bruker ikke megler denne gangen. MEN hadde hun brukt megler så fikk jeg høre at vi skulle ha fritt innsyn i alle budene som kommer opp...

Skrevet

Men dere får nok ikke se HVEM som legger inn hva... for navn skal vel være anonymt sikkert. Men hva budene er på, og når de ble lagt inn skal dere vite...

Skrevet

Dersom man skriver noe i en annonse som ikke er sant vil dette stride mot markedsføringsloven, fordi det er villedende markedsføring. Men dette vil være et tolkningsspørsmål, da mange annonser "opererer" på grensen mellom hva som kan være villedene og ikke.

Men i dette tillfellet (hvis ikke jeg har misforstått) så har dere lagt inn bud på huset (som ble avlsått) følgelig har man mottatt bud og det kan nok (slik jeg ser det) ikke sies å være villedende markedsføring. Det spiller ingen rolle om de budene som er mottatt har blitt avslått så lenge det er mottatt bud.

Som aktuell kjøper av et hus har man rett til å bli orientert om alle bud som blir lagt inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...