dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Er 24 år og hører til på Riksen. Klarer jeg å grine meg til å få satt inn 2 egg,eller må man være over 35?
Madam-mim Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Du skal egentlig være over 35 for å få 2 egg. Men det kommer også ann på kvaliteten og antall egg som er bra. Jeg er 23 år, og det var ikke snakk om å få annet enn 1 egg inn. Fikk ut 12 egg, 7 ble befruktet til dagen etter uttak. Så det så lovende ut. Men så ringte de meg på innsettings dagen og sa at det var kun 5 befrukta igjen, der 2 av de ikke var av noe særlig bra kvalitet, og lurte på om vi ville ha inn 2 egg. Og det ville vi. Så det er mulig:)
♣ Christiane ♣ Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Hei I utgangspunktet er de offentlige sykehusene restriktive med å sette inn mer enn ett egg når du er under 35 år og spesielt hvis det er første forsøk. Men vet om flere som har fått inn 2 allikevel, så det er lov å prøve. Jeg går privat og ble anbefalt 1 egg på første forsøk, men nå har jeg sagt at jeg skal ha to til spira sitter og det var helt ok. Er 30 år jeg da, og om 1-2 uker får jeg satt inn 2 fryseegg.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2007 Så det går an å prøve seg...hehe. skal hvertfall spørre. lykke til begge to og takk for svar:-)
"siff" Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg vat at det er ganske strengt første gangen, men jeg er på mitt første fryseforsøk nå og jeg fikk satt inn to. Hadde tre i et rør og bare to av de overlevde, så det kan ha noe med det å gjøre. Jeg vet ikke. Men det skader jo ikke å spørre uansett! Lykke til!!
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Vi hører til på ullevål, og vi fikk streng beskjed om at de kun setter inn ett egg på kvinner under 35 år. En kollega av min kjære har vært igjennom hele prossessen, før hun fylte 35, og fikk ikke 2 på en gang noen av gangene. Hun følte seg sikkelig snytt, for det gikk ikke. Og da synes hun jo at de kunne ha satt inn 2 egg på siste forsøket ihvertfall. Men ser jo her at det er litt delte erfaringer, så som de andre, det er jo lov å prøve seg!
Eggkoker'n Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er 31 , og satt inn 2. Det ene var 4 delt etter 2 dager, det andre kun 2 delt og dermed ikke noe å fryse,så de slang like godt inn begge Men det ble jo ikke noe av noen av de da ...
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 På st.olav skal det holde hardt å få 2 inn, selv om du er over 35...
*mary had a little lamb Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Vi hører til på riksen. var til forsamtale nå og fikk beskjed om at nå hadde de satt opp grensen til 37 år.... Da det hadde blitt så mange tvillingbefruktelser det siste halvåret - og det var noe de ville unngå. Jeg er 34 og vil veldig gjerne ha satt in to - men de sa at nå hadde de strammet inn på reglene og de var helt ufravikelige....
Eggkoker'n Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Om egga ikke er så bra delt,gjør de nok unntak. Jeg satt som sagt inn 2 egg på riksen i september ( blir 31 år neste uke). Meg feiler det heller ikke noe , det er mannen min som har få sædceller.
natasja Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 Jer har hadd mine forsøk på riksen og jeg prøvde og krangle og grine for og få to egg. Det var det ikke snakk om. Fikk beskjed at det var ingen større sjanse og bli gravid med flere egg. Etter mitt første forsøk prøvde jeg meg igjen. Svaret var NEI. Men de brukte og sette inn to ved siste forsøk. (fikk to da men det hjalp så lite) Hvis man har egg som blir tint og de sitter igjen med to, setter de inn dem. Syns det er rart at man ikke kan få bestemme dette selv. Det er min kropp og mine penger og hvis jeg er villig til å ta "risken" med å bære frem to barn så burde det være mitt valg. Alle som setter inn 2 egg får ikke tvillinger så det er jo ingen selvfølge at det blir to.
Eggkoker'n Skrevet 6. oktober 2007 #12 Skrevet 6. oktober 2007 For meg så var det egentlig ikke fint når de på riksen spurte om jeg ville sette inn 2 egg, for det sa jo bare litt om hvordan de trodde det kom til å gå.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. oktober 2007 Er litt delte meninger her ser jeg. men som Eggkoker`n sier er det jo egentlig positivt om man bare får satt inn ett.da er vel kvaliteten bra... skal uansett prøve meg jeg... Takk for svar!
Lykkeliten123 Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 I Haugesund fikk jeg beskjed om at de setter inn 1 egg de to første forsøkene, også ville vi ha en samtale vedrørende to egg ved siste forsøk... Linda
MK73 Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 På Ullevål fikk jeg beskjed om at så lenge man er under 38 år så settes det kun inn 1 egg. Men det finnes unntak, mitt neste forsøk blir fryseforsøk, og jeg har to egg i en ampull i frysen. Overlever begge to tiningen, så får jeg inn begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå