Gå til innhold

Noen i Sydney/ gravide studenter?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det flere av oss der ute?

Jeg studerer i Sydney og er gravid i 6/7 uke. Kunne tenkte meg å høre fra noen og dele erfaringer med. Ettersom pappa'n er australsk kommer vi til å bosette oss i Sydney, selv om vi kommer til å dra til Norge for selve fødselen.

Jeg er i tillegg student og får støtte fra lånekassen. Det er mye å sette seg inn i, så det hadde vært gøy å høre fra noen i lik situasjon, enten du er like 'fersk' gravid, eller om du kjenner til prosedyrene som gravid student.

Gi lyd fra deg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er hverken student, eller i Sydney... MEN: :) Vi bor i Central Queensland, og tenkte å høre med deg hva du syns om svangerskapskontrollene her i Australia.

Er i min 13.uke, og legen min har ikke engang kjent på magen min, eller tatt gyno undersøkelse. Urinen og blod testet hun kun 1.gang jeg kom dit.

Har bestemt meg for å ringe sykehuset og bestille time hos jordmor isteden, føler meg litt tryggere med det. Og så hører man jo så mye rart om overseas-trained doctors....

Dette er mitt andre svangerskap, mitt første var i Norge, så jeg sammenlikner jo alt med sånn det er der hjemme...

Hvor lenge før fødselen har du tenkt å reise hjemover da?

Skrevet

Hei, så fint å høre fra deg!

Ettersom dette er min første, og jeg kun er 7 uker på vei, har jeg nok ikke like mye å sammenligne med. Jeg kan allikevel fortelle at min erfaring her nede enn så lenge har vært helt prikkfri!