Gå til innhold

Noen i Sydney/ gravide studenter?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det flere av oss der ute?

Jeg studerer i Sydney og er gravid i 6/7 uke. Kunne tenkte meg å høre fra noen og dele erfaringer med. Ettersom pappa'n er australsk kommer vi til å bosette oss i Sydney, selv om vi kommer til å dra til Norge for selve fødselen.

Jeg er i tillegg student og får støtte fra lånekassen. Det er mye å sette seg inn i, så det hadde vært gøy å høre fra noen i lik situasjon, enten du er like 'fersk' gravid, eller om du kjenner til prosedyrene som gravid student.

Gi lyd fra deg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er hverken student, eller i Sydney... MEN: :) Vi bor i Central Queensland, og tenkte å høre med deg hva du syns om svangerskapskontrollene her i Australia.

Er i min 13.uke, og legen min har ikke engang kjent på magen min, eller tatt gyno undersøkelse. Urinen og blod testet hun kun 1.gang jeg kom dit.

Har bestemt meg for å ringe sykehuset og bestille time hos jordmor isteden, føler meg litt tryggere med det. Og så hører man jo så mye rart om overseas-trained doctors....

Dette er mitt andre svangerskap, mitt første var i Norge, så jeg sammenlikner jo alt med sånn det er der hjemme...

Hvor lenge før fødselen har du tenkt å reise hjemover da?

Skrevet

Hei, så fint å høre fra deg!

Ettersom dette er min første, og jeg kun er 7 uker på vei, har jeg nok ikke like mye å sammenligne med. Jeg kan allikevel fortelle at min erfaring her nede enn så lenge har vært helt prikkfri!

Jeg ble oppmerksom på graviditeten for to uker siden, og siden da har jeg allerede vært hos legen 3 ganger, vært til ultralyd, og nettopp kommet hjem fra full blodprøvesjekk hos spesialist i dag.Veldig fancy alt sammen, og det hele har vært litt overhvelmende! Spesielt ettersom nyheten nesten ikke har rukket å synke inn. Men jeg må virkelig si at legen min er fantastisk og sørger for at jeg er gjennom hver eneste sjekk (det er jo det som er hennes jobb - jeg aner jo ingenting om hva som må gjøres)! Vi har til og med diskutert alle ikke medisinske ting jeg bør tenke på, som f.eks når jeg bør reise hjem, etc.

Grensen for å fly er jo 36 uker uten komplikasjoner, men jeg kommer nok til å dra en uke eller to før det, bare for å ha god margin.

Jeg tror kanskje jeg ville vurdert å ta kontakt med en annen lege hvis jeg var deg. Høres ikke ut som om din er veldig engasjert.. Jeg er kjempeimponert over hvor dyktig og nøye min lege er i hvertfall, så det er ingen grunn til at du skal ta til takke med en tafatt en!! Ikke min erfaring at det er standarden i Oz!

Lykke til! Er forresten pappan til bebisen din norsk, eller australsk som min?

Skrevet

Hei igjen!

Pappaen er australsk.

Har bestemt meg for å ringe jordmor, tar nok resten av kontrollene der! Neste uke skal jeg på ultralyd på sykehuset! Gleder meg!!!

See you!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...