Gå til innhold

Sydentur 2 mnd før termin.?..?

Anbefalte innlegg

Vi har blitt bedt med på (gratis) sydentur en uke våren -08, med avreise ganske nøyaktig to mnd før min termin (vårt barn nr to). Er det helt urealistisk å vurdere å takke ja til denne turen, så tett opp til termin? Vet heller ikke hvor nær termin flyselskapet tar med meg som gravid.. Frister veldig, selvfølgelig, men....Skal ta det opp med legen min, men ville høre med dere også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10562108-sydentur-2-mnd-f%C3%B8r-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Det er skikelig vanskelig å si nei til en sånn tur.

Mern hvor skal du hen??

Hvis du skal til canariøyene så kan man jo ta sjangsen, men noe mer eksotisk tror jeg at jeg hadde styrt unna.

Men man vet virkelig ikke hvilken forman er i på den tiden, verken fysisk eller psykisk.

Jeg var på tur til Bergen ( bor på østlandet) forrige gang da jeg var 34 uker på vei.

Jeg koset meg ikke i det hele tatt på turen. Tenkte bare på at jeg kunne føde når som helst og ville bare hjem.

Gråt av glede når flyet tok av fra Flesland og tenkte at nå kan jeg bare føde!!!

Sjekk ihverfall mulogheter for hjelp de du skal og om det er gode forhold hvis du skulle føde for tidlig.

Hvis du vil høre hva jeg ville gjort...så er svare at jeg tror ikke jeg hadde reist.

Man vet ikke hva som kan skje under et svangerskap. Verken for deg eller barnet.

Terminen er nok så riktig den kan bli, er ganske så sikker på det. Reisen går evt til Mallorca. Er virkelig i tenkeboksen, men det heller vel mot at vi blir hjemme..... Takk for svar - godt å få høre andres meninger! :)

"Hovedinnlegger"

Annonse

Hei1

Det var litt morsomt å se innlegget ditt, da jeg befinner meg i nøyaktig samme situasjon: påspandert tur med avreise nøyaktig 2 mnd før termin (til Kanariøyene) .

Jeg reiste til Thailand i 6-7 mnd forrige svangerskap og det gikk veldig bra. Jeg håper derfor å kunne gjennomføre reisen denne gangen også. Jeg har hørt at flyselskapene varierer mellom å godta reise de siste 6-8 ukene. Når det nærmere seg vil jeg derfor ta kontakt med flyselskapet, og ha snakket nøye gjennom det med lege først.

Lykke til!

Sannsynligvis går det bra. Stort sett gjør det jo det. Men hva om fødselen setter i gang mens du er på tur? Jeg har en venninne som fødte prematurt i Spania, 2-3 mnd før termin. Det var ingen drømmesituasjon for å si det mildt... Hun måtte bli der lenge før hun kunne reise hjem med babyen sin. Jeg ville ikke reist. Sydenturer kan man ta når som helst ellers. Gratis eller ikke gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...