Gå til innhold

Hvordan skrive oppsigelse til barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha fått kjeft av den ene ansatte helt uten vidre,og dette foran alt av barn som var inne på avd. hun tok meg ikke til side eller noe,og det er snakk om KJEFT,hun hisset seg opp,og ente opp med at jeg gikk inn til bestyreren og var sint,og da kom tårene,sa ifra til henne hva som hadde skjedd,og at jeg kom til å si opp plassen til lillegutt,for nok er nok,er ikke første gang hun er slik mot meg,men er nok fordi jeg er ung mor,hadde neppe gjort dette mot en av de andre foreldrene som er godt over 30-40år alle sammen.

Men tenkte på dette,skal spøre om det er mulig at han får komme over på den andre avd. 3-6år,etter jul,blir 3år i april,hvis ikke,sier jeg opp plassen hans,for jeg takler ikke dette mer,har pågått i over 1år nå,og de hører uansett ikke på hva jeg sier,om jeg sier i fra 1 eller 100ganger,og hun mente jeg var så utivelig,fordi jeg spurte om hvor sokkene til lillegutt var (ullsokkene hans var borte,er enda det,og spurte da om hun hadde sett dem,og det var alt)

men hun liker heller ikke at jeg har sagt ifra at jeg synes hun favorittiserer ene jenta der,og ikke følger med de andre barna,dette er det flere foreldre som har reagert på også.

Så kan dere hjelpe meg med hvordan jeg skal skrive dette,at enten får han komme over på stor siden etter jul,eller så er dette oppsigelsen..

jeg bare klarer ikke dette kranglingen mer,og lillegutt trives så mye bedre på andre siden,er der hele tiden,fte jeg må hente han der inne,og ikke på hans avd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte* =)

Skrevet

Du, hvis det er en ansatt i barnehagen som er dust skal vel HUN gjøres noe med, ikk du og guttungen??

Snakk med styrer om dette, forlang å få henne til å skjerpe seg. Trusler som dette hjelper lite, da det er mangel på personale i barnehager og du tross alt er rimelig heldig som har plass i utgangspunktet.

Du skal stå sterkt i din sak, dette er en service som du betaler masse penger for, og de ansatte i barnehagen er pliktig til å "oppfylle" dine krav og ønsker! Jeg prøvde meg på noe lignende som ansatt en gang, "kjeftet" på en mor som aldri tok med seg dressen til guttungen og hjem for å tørke den. Han gikk alltid med våt dress. Da kan du tro jeg fikk passet mitt påskrevet av styrer!!

Hva har hun egentlig gjort som er så galt at du begynner å grine?

Skrevet

Synes ikke du skal skrive en oppsigelse foreløbig. Begynn med et møte med styrer der du tar opp oppførselen til dette mennesket, og diskuterer mulighetene for å bytte avdeling.

Styrer har lederansvar for pedagogiske ledere, og det er hans/hennes oppgave å ta hånd om en klage på vedkommendes arbeidsmessige opptreden.

Dersom dette ikke fører frem skrives en oppsigelse ganske kortfattet - du opplyser om at du sier opp plassen for ditt barn xxx født xxx fra xx-dato.

Skrevet

hva har hun ikke gjort,men bare det at hun rett og slett står å kjefter på meg foran alle barna,er vel nok bare det..? nå snakker jeg ikke om bare litt diskusjon,hun hevet stemmen slik at barna snudde seg,lillegutt var jo midt oppi der han også,og slikt liker jeg ikke.

og skrev det i hovedinlegge at hun (samme person) i fjor,ikke skiftet på han,kom hjem med samme bleie som jeg leverte han i,sa til meg at han ikke hadde fått medisin,når han faktis hadde fått det,og hun favoritiserer barna, har snakket med styrer så mange gang om dette,men det skjer aldri noe,får bare beskjed at jeg må jo forstå at hun ansatte er lei seg pga dette,men ingenting skjer,så jo jeg skal enten få han over på ander avd eller si opp,for nytter ikke å si ifra om dette til verken ene eller andre,gubben snakket med bhg kontoret,men de kan ikke gjøre noe siden det er en privta bhg,men sa også det at hadde dette skjedd i en kommunal bhg hadde preson fått sparken for omsorgsvikt.

Hun her er ikke ped.leder heller,bare vanlig primær kontakt,ikke tror jeg at hun er utdannet noe til å jobbe i bhg..ikke vet jeg,men virker ikke slik,og har hørt at hun ikke er det,men dette av andre foreldre,så kan ikke si dette sikkert.

Men er så dritt lei av å si ifra,men at ingen hører,er nok det at jeg er "ung" og da kan de si og gjøre hva de vil med meg,men nok er nok nå,dette går utover lillegutt til syvende og sist,han trives ikke på den avd,men trives utmerket i bhg og den andre avd.

Skrevet

grunnen til at jeg begynte å grine var fordi jeg var så sint på henne for måte hun oppførte seg på,men jeg prøvde å holde meg saklig,mens hun tok helt av,istedefor å ta meg til siden så ikke alle barna hørte det,og jeg er kanskjhe enda litt hormonell attpåtil etter å ha fått mini,hvem vet,men jeg tar ikke så lett til tårer heller da,men synes hun gikk langt over streken,men er nå min mening.

Nå er det slik at jeg rett og slett ikke har lyst å dra i bhg når jeg vet hun er på jobb,for stemmningen er så rar da,men nok er nok nå.orker ikke mer tull fra henne.

Skrevet

Ikke skriv søknad om bytting av avdeling og oppsigelse i ett og samme brev. Men er du egentlig sikker på at du vil ha denne barnehagen i det hele tatt, når det ikke er mer tak i styrer enn det hun har vist til nå? Men søk om å bytte avdeling, og til neste år søker du om å få bytte barnehage... Eller, ta ut gutten, ha han hjemme og søk andre barnehager. Kanskje du trenger barnehage til mini neste år og da er det vel ikke optimalt at han også kommer i denne barnehagen og så er det påan igjen, fordi hun jobber på småbarnsavdelingen...? Nå må man jo ikke ha barna i samme barnehage, men det er jo mer lettvint da.

Skrevet

ja,har tenkt på det også ang mini og bhg,men det som er det er det at denne bhg er slik at jeg kan gå til den,de andre må jeg kjøre til siden det nærmeste da er nesten 1mil,unna og vi har bare 1bil,så denne bhg er jo da perfekt slik,lillegutt stortrives i denne bhg,bare ikke på den avd,men forhåpentligvis tar jo styrer ordentlig tak i dette i år,hvis ikke tenkte jeg å skrive et brev til styre og høre hva de sier om denne situasjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...