Gå til innhold

Dere som har hatt ks fikk dere

Anbefalte innlegg

flagg og cider når gutten/jenta deres kom til verden?

som regel får man begge deler når man føder vaginalt, men ikke når det er ks :(

jeg fikk ingen ting etter at det ble akutt ks med Sander, og jeg får nok ikke noe når Linnea kommer heller siden det er planlagt ks denne gangen !

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10561579-dere-som-har-hatt-ks-fikk-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hørt at man får flagg og cider når man føder normalt......

og jeg har også hørt at det er ikke så mye stas når man får en keiser derfor får ikke vi som har hatt ks verken flagg eller cider ! :((

så flott navn du har på jenta di :))

Vet du - jeg jobber på et lite lokalsykehus - med fødeavdeling. Og har sett gang på gang at nybakte foreldre får et brett med 2 stettglass med champagnebrus (eller eplecider eller no' sånt) OG flagg når barnet er født(vaginalt).

Har hatt 2 planlagte KS på samme sykehus, men ikke sett snurten til flagg eller stettglass.

Dette skal jeg jaggu ta op med dem!!!!!!!!!!!!!

Annonse

Det kan være en faktor at det ved et ks er så mye som skal ordnes, sjekkes og styres med at denne prosedyren ikke vektlegges?

Mulig man ligger på en annen avd også? At staben er en annen enn ved vaginalførdsel?

Jeg har født vaginalt, men så ikke snurten av en sprudlende flaske eller flagg. Savnet det ikke heller. Dette må være en ytterst lokal skikk?

Det er sikkert fordi de som overlever en fødsel fortjener både det ene og det andre he he......vi med vår lettvinte løsning som KS er, hvorfor skal vi få noe? Personlig driter jeg i om jeg får eplecider eller ikke, og flagg, blir vel noe malplassert blandt de grønnkledde menneskene og blodige fillene.

Bare alt går greit, og jeg har stått over disse tre mnd til 20 i stil, i egne øyne hvertfall, så kan brus være det samme for meg. Gi meg heller ei champis når jeg kommer hjem:) Og en diger havanna-sigar.

Når skulle det i tilfelle blitt servert? På operasjonsstua og på oppvåkninga synes jeg ikke det passet, og etterpå når jeg var over på barsel så var det jo annet personale enn på føden... Fikk forsåvidt heller ikke noe da jeg fikk nr to vaginalt (annet enn loff med leverpostei). Kan aldri tenke meg at det har noe med at det ikke er så "stas" med keisersnittbarn å gjøre som noen sier, men heller det at man er på kirurgen isteden for føden. Det er jo gjerne jordmødrene som serverer, og jeg for min del så ikke snurten av en jordmor etter at hun hadde tatt med seg babyen ut. Pappa fikk kaffe mens han satt og venta på at jeg skulle "våkne" og det tror jeg smakte han langt bedre enn champagnebrus...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...