Gå til innhold

April: Muligens et teit spørsmål (fra en nybakt "husmor")

Anbefalte innlegg

Men vil dere beskrive barna deres som veloppdragne med mulighet for å sitte fint og være stille og rolige? På generelt grunnlag går munnen i ett på lille frøet, og hun sitter stille i maks 30 sek. Det er koselig hjemme, men ikke like festlig ute (på bussen, restaurant). Jeg har liksom følelsen av at andres barn sitter fint og er stille, og FRYDER meg når et annet barn lager bråk. Nå skal det sies at hn har vært treg motorisk tidligere og vi ikke vil bremse at hun nå er blitt aktiv.

Enkelt og greit, hvor latterlig føles det å ta med ditt aprilbarn i det offentlige rom der man må sitte stille i mer en fem min og være stille?

Fortsetter under...

Frøkna vår sitter ikke rolig lenge, og det er ikke så artig å ta med henne ut på restaurant o.l. Hun er så hissig og trassig om dagen at jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Hun vil ikke ha på klær og iallefall ikke strømpebukse el sokker, skulle helst gått i trusa hele dagen. Men det går jo ikke. Det er en stor kamp med hyl og skrik hver morgen... Når vi var på ferie i august så var jo ute å spiste hver dag, og det gikk jo forsåvidt greit, men hun hyler i hvis det er noe som ikke helt går hennes vei.... er 2 åringen så trassig? Hvordan i all verden blir det senere?(grue grue)

Men så er det heldigvis sånn at de gode øyblikkene er så gode at vi fort glemmer de dårlige, iallefall litt;)

Haha, ja det var den rette dagen å spørre et sånt spørsmål på :o) Gubben ringte meg nemlig på jobb og sa at "Matilde har lyst å gå på Ostehuset å spise middag i dag tror jeg". Hvilket egentlig betyr at han ikke gidder å lage middag. Siden Ostehuset (mer kafe enn restaurant egentlig) har sinnsykt god mat så takker jeg jo ikke nei til det tilbudet. Men *phew* for en middag. Hun skal jo IKKE lenger sitte i barnestol så det prosjektet har vi gitt opp. Hun vil krype på det skitne gulvet, søle med vannglassene, spise sukkerbiter fra skålene på bordene, synge "bjørnen sover" HØYT, får hysterisk anfall hvis hun ikke får lov å hive jakkene rundt seg. Og jeg får hysterisk anfall når vannglasset velter utover hele bordet, HELE fanget mitt og ned på gulvet og i veska, når hun for n'te gang hiver jakkene rundt og når hun får hysterisk anfall.

Men hun er nok en av dem du ser på bussen av og til, for der sitter hun som et lys, så skinnet bedrar ;o) "Englebarna" lager nok helsike hjemme de også tipper jeg.

Hjemme får hun balere litt (men ikke grapse) men blant folk er det en prøvelse. Når vi har besøk (spes av andre barn) er det likevel hun som er den rolige vanligvis, som sitter forholdsvis pent på stolen sin og spiser maten sin - da er grapsingen kun fordi hun ikke klarer å ha maten på skjeen/gaffelen helt til det har kommet inn i munnen. Skulle ønske hun var sånn hele tida, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...