Gå til innhold

Noen som kan anbefale en brystpumpe?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde brystpumpe til førstemann - Avent. Kan ikke si jeg hadde så gode erfaringer med det, men det er mulig det bare var jeg (og ikke pumpen) som var årsaken. Jeg synes rett og slett det var pyton å pumpe - uf. Jeg måtte prøve mange, lange ganger før jeg fikk den til å virke, og jeg ble vel aldri helt fortrolig med det. Synes det var ubehagelig og vondt. Jeg vil vel anbefale at du venter med å se om du i det hele tatt trenger en pumpe før du investerer i det (de koster noen kroner nemlig). jeg tror ikke jeg kommer til å bruke det denne gangen med mindre det blir strengt nødvendig.

Jeg har brukt Medela sin mini elektrick. Den var kjempegod! Skal bruke den nå til nr 3 også. Prøvde to andre, -en jeg ikke husker navnet på (ikke i handelen) og en sånn kjempestor og tung fra helsestasjonen. Fungerte ok, men Medela sin var helt topp! Det du må huske på ved pumping er at du må stimulere brystknoppen (trille litt på den) så du får igang utdrivingsrefleksen før du setter pumpen inntil brystet. Da kommer melken strømmende! Hvis du ikke gjør det, blir det vanskelig og vondt å få ut noe som helst, og det virker som om ikke fettet i melken kommer ut av brystet (slik var det med meg). Når utdrivingsrefleksen kommer vil det gjerne renne fra begge brystene samtidig, så da kan den doble pumpen være kjekk, også sparer du tid! Jeg brukte melken både som reserve når jeg var ute en tur og andre passet, og i matlagingen i 6-12 mnd. Blandet det i moste grønnsaker, som melk i grøten etc.

Tror Alliance apotekene hadde kampanje på Medela nå.

Lykke til.

Jeg har en Medea pump in style. Den er elektrisk og dobbel, og anbefales av de fleste tvillingmammaer (de pumper som regel mye)

Jeg er veldig fornøyd med den. Vi uansett merke anbefale deg en elektrisk dobbelpumpe. Da tar pumpingen mindre tid som du kan bruke til annet, og det kan sikkert også enlingmammaer trenge :-)

Annonse

Tror også du bør vente til etter fødselen og se det an om du trenger å pumpe. I så fall er elektrisk mye bedre enn manuell. Jeg har prøvd manuell Avent og Medela Swing som er elektrisk. Manuell kan egne seg om du bare trenger å pumpe lite og en sjelden gang. Trenger du å pumpe mye ville jeg absolutt anbefale elektrisk. Det er jo prisforskjell på de da. Avent koster 500-600, Medela får du for ca. 1200.

Enig i at du bør se det ann, hvis du klarer å fullamme og kun trenger å pumpe i ny og ne trenger du kanskje kunn en håndpumpe?

Men noen sier at det er vanskelig å få til dette.

Min er en Medela pump in style advance, som de har på BabyShop. Den er dyrere men er veldig effektiv. Jeg var så heldig å få tak i en brukt.

Hun jeg overtok pumpa etter hadde prøvnd Avent sin først med lite hell. Har også hørt andre si at den ikke er noe god, men det kan jo være individuelt hva som virker også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...