Gå til innhold

tidlig ultralyd - så ingen foster


piha

Anbefalte innlegg

Hei, er så fortvilet, var på ultralyd i går og jeg skal være ca 6+4. Legen så en stor fostersekk, men ingen foster. Nederst mot veggen lå det en bitteliten klump av noe slag, men visste ikke om det var embryoet eller ei. Hun sa at jeg kanskje var kortere på vei og at det kan være grunnen. Men jeg testet posotivt så tidlig, så det kan jo umulig være så mye kortere.

 

Er det noen som har hatt en ultralyd i ca uke 6+4 eller noe rundt der hvor de ikke har sett noe ordentlig foster eller hjerte banke? Hjeeel, blir så fryktelig redd og har vel egentlig begynt å tenke at dette ikke går veien. Har ny ultralydtime om en uke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei jeg var på ultra lyd i uke 5 ca.. trodde jeg var uke 7.. men ble satt tilbake når jeg var på ny ul noen uker senere..

da så vi fostersekken og fosteret (som var veldig veldig lite) så ikke hjerte banke..

men dette var utvendig ul..

så var jeg på innvendig når jeg trodde jeg var 10fullgåtte uker.. da fant jeg ut at jeg var bare 8 fullgåtte.. da så vi fosteret ordentlig og armer og bein og så hjerte banke..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei piha.

 

Prøv å ikke bekymre deg.

Jeg fikk ultralyd i det som skulle vært uke 7, og da sa legen til meg at enten er du mye kortere eller så er du i ferd med å abortere. (skrekk) Vi så det samme som deg, en bitte liten ring med en prikk i. Ikke noe hjerte eller noe annet. Var tilbake halvannen uke senere og så hjertet slå! Var da mellom uke 6 og 7 viste det seg, første ul var altså uke 5. Det vil si at jeg ikke hadde vært gravid lenge heller da jeg førtst testet positivt.

 

 

Håper og tror at du får samme opplevelse som meg, at du rett og slett er kortere på vei enn du tror og at du om ca en ukes tid får se et bitte lite hjerte slå! Det var stort, skal jeg si deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlit UL pga blødning i det jeg trodde var min uke 7 (6 + et eller annet) og da fant de først bare tom fostersekk og jeg fikk beskjed om at det var en SA. Så skulle de bare sveipe innom egglederene for å utelukke at graviditeten ikke satt der og på vei tilbake sveipet de tilfeldigvis innom livmoren. Og hva annet enn et lite embryo dukket opp på skjermen!!!? :-) Har vært tilbake etterpå og sett bankende hjerte Jeg var nok litt kortere enn det jeg trodde og så tidlig kan det tydligvis være litt tilfeldig. Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra :-) Hvis du ser på bildene mine ser du bilder fra flere tidlig ul så du vet hva du har å forvente. Er ikke mye man ser så tidlig, men her sitter jeg 27+0 og gutten vokser og gror :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke bekymre deg!

 

Jeg var på ul for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Legen (som faktisk var spesialist på dette området) så ikke fosteret! Han så en sekk med væske som var 14 mm. Han visste ikke helt hva dette var, og trodde kanskje at det satt utenfor livmora. Jeg fikk heldigvis nye time allerede neste dag på sykehuset hvor de har et mye bedre ul-apparat. Jeg følte bare 2 % håp på at det faktisk var noe der. Og helt utrolig, neste dag så fant han et 9 uker (!!!!) gammelt foster med et lite hjerte som banket. Utrolig at vi ikke så det dagen før, jeg skjønner det virkelig ikke, men det var visst et dårlig ul-apparat.

 

Den sekken med væske han så som var 14 mm, var en sekk på den ene eggstokken som visstnok er der pga at egget ikke har gått til grunne. Kanskje det var det de så på deg også?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for utrolig positive svar. Jeg skal på ny ultralydtime i morgen og er svææææært nervøs, men håper på at det går bra men har forbredt meg på at det går dårlig, så vi får se.

 

Setter i hvert fall pris på alle tilbakemeldinger, det gjør livet lettere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...