Gojentå Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Eg ser mange her inne nå sier at uttak ikke er vondt, eller at det er noe å grue seg til. Mens andre mener det er grusomt. Det er jo svært individuelt pga smerteterskler... Men det hadde vært kjekt å sett hva de ulike pasientene får under et slikt inngrep: medisiner.... Så vær så snill for forklar i ditt tilfelle... litt spennende å se hvor forskjellig det er rundt forbi... fortell gjerne hvor mange egg også... fyll ut ditt sykehus og fortell....:-) Haugesund: Vi fikk beskjed om paracet, morfin og kvalmestillende. Har ikke gjennomført uttak enda. (ingen veneflon) Riksen: Hausken:
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Haugesund: Vi fikk beskjed om paracet, morfin og kvalmestillende. Har ikke gjennomført uttak enda. (ingen veneflon) St.Olav:3 paracet+1 vival hjemme en time før oppmøte på klinikken. Venflon i armen hvor vi får peditin.(Morfin lignende stoff). Personlig så er jeg avslappet når jeg ankommer sykehuset av de tabelettene jeg tar hjemme.Med peditin i armen opplever jeg uttaket som smertefritt og greit.
♣ Christiane ♣ Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Aleris ; 8-10 ml Midazolan som er lett beroligende, 2 kapsler Orudis som er smertestillende, + lokalbedøvelse der hvor de stikker inn nålen. Du møter opp ca en time før uttaket, og tar ingeting før du kommer. Fikk ut 13 egg på mitt første uttak, tok under 10 min, og gikk strålende. Litt vondt når de stakk hull i eggposene på høyresiden( 5 stk) pga at denne eggstokken trolig ligger litt høyere opp enn den andre, men ingen big deal. Kommer ikke til å ggrue meg til neste uttak.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Riksen: Møter opp med lett frokost i magen, får veneflon i hånda og ca. 1 min. før uttak settes det morfin direkte i åra. Skikkelig rusa følelse, og jeg har fått påfyll av morfin underveis hvis jeg har hatt behov for det. Har fått ut alt fra 15 - 26 egg, men er enda ikke gravid... Fikk aldri egg på frys pga. dårlig kvalitet. Tilnærmet smertefritt uttak! :-)
"siff" Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Har vært i Haugesund. Fikk Paracet, morfin og kvalmestillende. Uttaket gikk veldig bra. Ikke så vondt som mange vil ha det til. Mest ubehagelig. Jeg kjente ingenting i kjeden. Det jeg kjente var når de stakk hull på noen av eggposene. Ingenting å grue seg til. Jeg kommer ikke til å grue meg til neste gang. Jeg synes det var greit å følge med på skjermen mens de tok ut. Da kan du følge med på hva som skjer hele veien!! Lykke til!!
Gojentå Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2007 Satte de ikke lokalbedøvelse (sprøyter) nedentil i haugesund????
"siff" Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Joda det gjorde de. De satte en bedøvelsessprøyte i kjeden.
Gojentå Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2007 flott hehe.. begynte nesten å bli enda mer bekymret... men godt de bedøver masse. takk for hjelpen
Thea-81 Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Maigaard (DK): 2 panodil og 1 smertestilende som begynte på v... Ellers "bedøvelse" rett i åren. Selve uttak ikke så vondt, tok ut 17 egg. Vondt de neste dagene, men innsetting kjente jeg ikke i det hele tatt. Forsøket ble vellykket Men (ikke for å skremme): Har akkurat ligget 15 dager på sykehus med diagnose hyperstimuli. Dvs kroppen "løper løpsk" pga all hormonmed. jeg har tatt + det høye antall egg som ble tatt ut. Kroppen produserte plutselig masse væske den ikke klarte å få unna, så måtte ha dren ut fra magen. Skriver dette fordi jeg ikke hadde hørt om det før vi startet...
Gojentå Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2007 uff...så trist å høre... det der virker helt skremmende... det ligger der baki liksom... synd noen må oppleve det... håper det går bra med deg! merket du det rett etter innsetting? eller når? forsøket var vellykket ja, så kjekt å høre! så det går bra å være gravid dersom en blir overstimulert? lykke til
Thea-81 Skrevet 6. oktober 2007 #11 Skrevet 6. oktober 2007 Har skrevet mer om dette som svar på innlegget: overstimulering...hva vil egentlig det si... Jeg trodde jo forsøket var gått galt da dette skjedde,, men viser seg at overstimulering faktisk kan være et godt tegn Nå - bare 4 dager etter utskrivning - hadde jeg mer enn gjerne gått gjennom det en gang til hvis det ender godt...
Mammaen til Oscar Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Hei, kjenner meg igjen der... Var på Maigaard i 2004, kom lykkelig hjem med 2 egg i magen. Etter ca. 10 dager fikk jeg supervondt i magen, klarte nesten ikke bevege meg. Nektet å gå til legen, for jeg ville ta test først. Men til slutt bar det rett på sykehus i 13 dager med hyperstimuli. Au, au! Det var så vondt at jeg ikke engang var glad for at jeg faktisk var blitt gravid. Men det gikk over, og 9 mnd senere kom det en liten gutt. (Det var forøvrig ikke så vondt som overstimuleringa...) Det rare var at dette skjedde på andre forsøk, etter akkurat samme doseringer som ved første forsøk. Da kjente jeg ingen tegn til overstimulering. Så jeg er enig i at dette må nevnes. Ikke for å skremme, men slik at folk forstår det når det skjer. I mitt tilfelle var jeg nær å miste begge eggstokkene for godt. Det er lurt å komme seg til legen så tidlig som mulig hvis dette skjer. For oss fikk historien en lykkelig slutt, så nå er jeg bare inn på forumet her for å "mimre litt"... Lykke til alle sammen! Det kommer dager da uttrykk som "rugedager, egguttak, HcG og eggløsningssprøyter" er rare, fjerne minner... Vil-vil-vil: Kjekt å se at det er liv i Maigaard ennå, vi hadde noen fine dager i Århus. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå