Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Noen som kan gi meg disse? Finner dem ikke....
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Er det en grunn til at du bare vil ha disse linkene? Det finnes mange fertilitets klinikker i DK som er "like bra". Selv har jeg funnet en som er drevet av leger og er mye rimeligere en Stork (har også "truffet" alenemødre som har brukt de). Stork har heller ikke leger som kan hjelpe en med UL for å se om det er klart for inseminasjon (+ de er dobbelt så dyre).
Oh'rly Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Grunnen til at enkelte velger å bruke Stork eller de andre jordmorklinikkene er bl.a. at de tilbyr åpne donorer - det får du ikke av leger pga dansk lov. Ellers har Stork et helt annet "opplegg" hvor de bruker ekstra mye tid på å snakke om ting før inseminasjonen + en halvtime med avslapning under et teppe etterpå. Du får tilogmed høre på stemningsmusikk ;-) Nordica er full fart og ferdig inseminert i løpet av 5 min, men som du sier, leger og større tilbud. De andre klinikkene har jeg ingen personlig erfaring med, men foretrekker Nordica selv.
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Kan en ikke be om åpne donorer på de andre klinikkene hvis en vil ha det? Og jo jeg ser at de tilbyr litt mere "hygge" på Stork. Men jeg synes at "kompetansen" dvs. utstyr og ekspertise som gjør at det er større sjanse for at jeg skal bli gravid er viktigere enn en halv time kos etterpå. Men Stork har snakket om å ansette lege siden det er lov for leger å hjelpe enslige/lesbiske i DK nå. For alt jeg vet, så kan det hende at de har leger som kan tilby Ul og annen fertilitetsbehandling. Men jeg føler ikke at samtalene jeg har hatt med Stork er mere utdypende, enn den jeg har hatt med andre klinikker. Men så er jeg ikke så gale interesert å sitte og snakke så mye med de. Så lenge jeg har fått svar på det jeg lurer på, så er jeg fornøyd. Akkurat hvorfor og hvorledes jeg har tatt valget mitt, synes jeg ikke at jeg trenger å begrunne eller utdype for "fremmed folk". Men så er jo folk veldig forskjellig på dette evnet. Jeg har mere behov for å snakke med "kjente".
Oh'rly Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Vi er nok ikke så ulike når det kommer til røring i følelseslivet vårt i denne sammenheng, men for enkelte er det jo et bra tilbud. Folk er veldig forskjellige - heldigvis! For min del var det en utrolig lettelse å endelig få tilgang til lege med kjapp og effektiv behandling uten "dill" etter all meditasjonen hos Stork ;-) Når det gjelder åpne donorer så er det ikke lov for _leger_ å inseminere med dette i dk, så det er vel det jordmorklinikkene lever litt på nå etter at det ble åpnet for legehjelp til single/lesbiske ved årsskiftet.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 HI her! Er egentlig ikke bare interessert i de to jeg nevnte, men det er de eneste jeg har hørt om. Vil gjerne høre om andre også! Spesielt hvis det er noen som er lett tilgjengelige med båt fra Vestlandet...
Oh'rly Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Her er hva jeg fant etter litt googling, vet ikke hvor lett det er å komme dit fra Vestlandet: www.diersklinik.dk (Århus) www.maigaard.dk (Århus) www.netgyn.dk (Århus) www.danfert.dk (Frederiksberg) www.fertilitet-ultralyd.dk (Aalborg) Har ingen erfaring med noen av disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå