Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal begynne å spraye på søndag. Dette er vårt første forsøk, vi skal ha icsi pga. veldig dårlig rettningssans på svømmerne til mannen min. Han har heldigvis mange, så de sier sjansene er gode. Ingenting "feil" med meg, heldigvis.

Vi er så kjempe spente, og for første gang på snart 2,5 år føler vi ett lite håp.

Bekymrer meg litt for mulige bivirkninger, men det overskygger ikke gleden over å få komme igang. Forventet uttak 5.nov.

Utrolig spennende det her=)

Er det noen som ligger likt i løypa som meg? Vi holder forresten til i Porsgrunn=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10560211-1-spraydag-s%C3%B8ndag-7okt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, oi, var som om jeg skulle skrevet det selv! Begynner også med spray på søndag.

Og vi har fått indikasjoner på at vi nok får icsi vi også.

Blir spennede å se hvordan det går da, med bivirkninger, og sleve forsøket. Vi må jo sammenligne erfaringer da...?

Åh så bra å ha en som ligger helt likt i løypa=)

Skal drikke litt vin i kveld jeg, fohåpentligvis blir jo det siste gangen på ca. ett år;)

En ting, har du nesesprayen i kjøleskapet? Jeg har det, men det står jo ikke på den at det er nødvendig.

Da jeg hentet medisinene på apoteket, hadde de nemlig både spray og sprøyteampuller i kjøleskap..

Da har første spray dag begynt, og jeg har spreyet for første gang. Det har vel du også nå...

Jeg har ikke sprayen i kjøleslap, det hadde de heller ikke på apoteket hvor jeg tok den ut. Siden det sto at den ikke skulle oppbevares over 25 grader var jeg litt usikker jeg også...

Annonse

Hei igjen :) Vi hadde først dr. hanevik.. veldig fornøyd med han, og neste gang vi var inne var det til ei dame, husker ikke hva hun heter. Men haar pratet mest med sykesøster Ellen, hun er jo helt fantastisk syns nå jeg :) vet du når du skal på første sprøyte kontroll?

Det var det jeg synes var litt rart, skal nemlig ikke på noe kontroll før UL fredag 2/11. Er satt opp til uttak mandag 5. nov og innsetting ons. 7. nov.

Hadde egentlig trodd at jeg skulle kontrolleres litt mer, med tanke på evnt. over/understimulering..

Skal du inn mer?

Har forresten ikke hatt noen av de du har snakket med, kun Dr. Kahn og sykepleier Paula. Hun er veldig søt og entusiastisk=)

Vi har bare vært der en gang.

Jeg skal heller ikke inn før, syns også først at det var rart, men det er visst helt normalt! :) Så ser de jo da om uttaket må utsettes om du må holde på litt lengre å sånn. jeg har ikke fått noen datoer på ut og innsetting, men regner med de er de samme som deg da ;) hehe..

vi har vert inne to ganger, første gang i januar, men da var ikke alt det "formelle" i orden. Pluss at de ville jeg skulle ta av meg noen kg. jeg har tatt av meg 24 kg, og er nå veldig klar for å bli gravid. hehe..

Jøss, dere har jo fått hele kjøreplanen dere.

Det har ikke jeg fått på ullevål, bare info om at jeg skal inn på ul 24 okt. og at de regner med at jeg kan begynne med sprøyter 25 okt. Og deretter vil jeg bli kaldt inn til ul igjen for kontroll. Ikke fått noe dato for videre kontroller,uttak og innsett.

Ulik praksis skjønner jeg....

Ja det hadde vert rimelig stilig at vi kom inn sammen :) og takk for skryt :)

Jeg har heller ikke fått noen veldig med info syns jeg, fikk beskjed om å bestille time hos min gyn. 2.nov, men da var det stengt, så da må jeg inn 1. nov istedet for. Så bestemmer hun alt videre å kontakter de i porsgrunn regner jeg med....?! må jo bli sånn, jeg bor 4timer fra porsgrunn jeg.. så vi regner med å legge oss inn på hotel de dagene vi må gå å vente på svar og evt. innsetting

Er dere på babyverden.no??

Annonse

Biola86:

Vi bor i Vestfold så vi har direkte kontakt med Porsgrunn, dvs. ingen mellomledd.

Din gyn må altså avgjøre ang. nok eggposer, størrelse osv? Er hun også spes. ¨på Ivf?

Vi er ikke på babyverden....er bare her på bim jeg=)

Går det bra med sprayingen da? Er så redd for å glemme meg jeg.. Men utenom at det svir en del i nesen så merker jeg ingenting.

Gad for det altså!

Cocco: Synes det er så rart at de ha så ulik praksis. Vi skal ikke på noe ul før sprøytene. Skal faktisk spraye og sprøyte helt ferdig før ul. Merkelig:/

Blir litt redd for overstimulering jeg..

Går det bra med sprayingen da?

Merker du noen bi-virkninger?

Spray dag 3, og jeg merker at nesen er veldig sensitiv. Nyser mye lettere nå enn til vanlig.

Også har jeg blitt urtolig øm i magen i dag...

Er også veldig sliten, men er litt usikker på om det er pga. sprayen eller fordi jeg har vondt i ryggen (tok i litt for hardt når jeg gjorde husarbeid på lørdag).

Ulik praksis er jo litt rart for oss, men får satse på at sykehusene vet hva de gjør. Vi bor forøvrig veldig nærme sykehuset, kanskje det har innvirkning på praksisen...? Bor dere langt unna eller?

Vhordan har dere andre det??

Ja det er vell det hun driver mest med gyn. min, ufrivillig barnløse. Utrolig flink og koselig dame :) Hun vurder alt, sender mail til porsgrunn og sykepleier Ellen ringer meg :)

Jeg merker virkelig mye på formen etter at jeg begynte å spraye, jeg går med konstant hodepine pg kvalme, og er trøtt og kan eksplodere for ingenting. Skal til legen min i morgen å blir antakeligvis sykemeldt..

Vil heller være opplagt å legge alt mest mulig til rette for at dette skal gå bra til slutt, å ikke slite meg ut :)

Kanskje det er sprayen sin skyld at jeg er så sliten da.

Men jeg må nok holde ut på jobb jeg, det går nok bra, jeg er veldig glad i den jobben jeg har nå, og lider ikke når jeg er der, heldigvis :)

Men hadde jeg jobbet samme sted som i fjor, da hadde jeg ikke orket å jobbe med en eneste bivirkning....stedet man jobber, og jobbens art har mye å si for meg. Så jeg skjønner deg Blola86

jeg trives også veldig godt på jobb.. jeg jobber med barn fra 0-2 år, og det er ganske slitsomt til tider.. spesielt når jeg går med den hodepinen hele tiden... skulle vell gjerne ha levd et normalt liv på jobb.. men jeg velger åprøve å ta det litt rolig hjemme ei uke eller to. Bivirkningene pleier vell forsvinne når man begynner på sprøyte? Hørt rykter om det.. hehe..

hei hei...

hvordan går det med dere sprayere da? begynner på fredag jeg nå...

gleder meg til å komme igang igjen...vårt andre forsøk...

laget en skravle tråd for oss som som skal til pers i uke 45 jeg :)

hyggelig å kunne følge med hverandre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...