Gå til innhold

Hva vi skal og ikke skal gjøre.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser til min bekymring at det er veldig mange her inne på debattsidene som er redde for å gjøre noe galt i svangerskapet; - Kan man spise salami? - Hva skjer hvis jeg har drukket alkohol uten å vite at jeg er gravid? - Jeg har ikke tatt nok folat - er det farlig? - Jeg drikker for mye brus - er det skadelig for barnet? Og så videre, og så videre... Og nå kjenner jeg at jeg egentlig er ganske sinna på alle fagfolkene som tuter oss ørene fulle med alt vi gravide i hvert fall ikke må finne på å gjøre, for da går det virkelig galt med fosteret!

 

Hva med å bruke vanlig, sunn fornuft og leve helt vanlig og sunt? Kvinner har vært gravide siden tidenes morgen, og det har tilsynelatende gått bra i de aller fleste tilfeller. Jeg trenger i hvert fall ikke å bli påført masse dårlig samvittighet for alt jeg ikke gjør riktig - i en periode som fører med seg et hav av andre utfordringer!

 

Jeg mener at all den dårlige samvittigheten og all redselen vi opplever er påført oss av fagfolk og medier. Og jeg synes det er på sin plass å kreve at man skal få være gravid - på en sunn, harmonisk og balansert måte - uten å bli pådyttet en masse skremselspropaganda! Det som er bra for meg, er bra for barnet mitt! Og nå skal jeg gå og spise eplet mitt - uten å vaske det først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar feil!

 

Det er ikke fagfolk som dytter på oss skremselpropaganda - den jobben klarer de hystriske jentene her inne HELT fint selv.

 

Mitt tips til dere som er bekymra: Hold dere unna bim i 1. tri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg i rett over,lev som normalt,:)

men en ting du helst bør ungå er rått kjøtt,rostbiff, blodig biff og mat som ikke er ornlig stekt:) og helst ikke spise speke mat:) det er veld det tror jeg:)

ossen det er med folat hvet jeg ikke,om man må eller ikke trenger og ta det..

 

om du drakk alkohol førs du viste at du var gravid så har det ingen skade:)

men når du vet du er gravid så skal man jo ikke røre det:)

 

det sises jo det at så lenge man drekker og ikke vet man er gravid så er det ikke skaldelig.

 

ta vare på deg selv, lytt til kroppen din, det er viktig:)

 

langt er du foresten på vei da?

 

ha en super flott helg videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...