♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 har sett litt på nettet på disse: emmaljunga maxi cosi akta logico s noen som mener noe her, ka er best? må ha med base, og bør helst veie lite og ikke være sååå stort- litt liten bil ser du,.. mulig å sette oppi vogn (som jeg ikke vet enda hvilken vi skal velge) er et pluss...
Mamma til 2 prinser Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Vi kjøpte Safe2Go bilstol til minsten, veldig fornøyd med det. Lite og lett å bære, i tillegg var det justering på hele setet slik at babyen kunne ligge litt mer. (syntes mange av bilstolene er laget slik at de sitter for mye når de er så små) Dette setet kan klikkes direkte på understellet til Mutsy. Du kan se bildet av den her: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=11342800&reference=0/113/428/00_956753499.jpg&adheading=Mutsy+3-Rider&sid=xz3cabRFqoV945217&adTypeId=67&WT.svl=Minibilde
Bumpan Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Hei Jeg er med Maxi cosi Cabriofix og er kjempefornöyd, kjöpte basen ogsaa som var et must for meg da jeg er mye inn og ut av bil. Det gaar an og feste setet paa noen vogner tror jeg, har selv TFK og har bilstol adapter som jeg har brukt mye. Naa er jenta mi 7 maaneder (nesten 9 kg og 69 cm) og hun passer fint ennaa. Kjenner folk som har Graco stol med mindre barn og de trenger og skifte sete. Tror nok snuppa mi kan være 2-3 maaneder i tillegg i denne stolen i hvertfall. Syns ikke setet tar opp saa mye plass i bil, har hatt det i vw touran og i Toyota corolla (men der uten base) og det er ikke noe problem. Vet ikke hva setet veier, syns ikke det er spesielt tungt, men ettersom ungen vokser blir det jo ganske tungt uansett............ Lykke til!
oro1 Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg vil anbefale Rømer/Britax Babysafe plus (får med og uten isofix). Jeg kjøpte først maxi cosi cabrio, men byttet til babysafe Plus da jeg så en nyfødt ligge i det. Det er en helt super støtte til hodet som ikke de andre har, samt ryggstøtte til de minste, og hodestøtten reguleres i 7 posisjoner. Enkelt å feste og kommet ut "best i test" mange ganger. http://www.britax.no/meny1Frame-1n.html
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg kjøpte en Brio Primo på fredag. Det er med base. Iflg. butikken var det et kampanje-tilbud, bet. 1500 for både sete og base ) Har ikke fått testet ut stolen ennå, men den virker lett på vekt (vet ikke hvor mye den veier), og den har ekstra støtteputer for nyfødte. Vet heller ikke om den passer på noen vogner, men kjøpte den pga prisen...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Hva med Akta Graco duologic? noen som har dette setet?
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Vi har kjøpt acta graco duologic, og det skal være et veldig bra sete. Det følger med base, og festes enkelt i bilen. har solbeskyttelse, og kan brukes i Graco trille. Er på tilbud på Babyproffsen i bl.a Strømstad og Charlottenberg nå. Vi betalte kun 1299 norske kr, og det samme setet koster 1999kr i Norge! Absolutt verdt turen over ja!!
*Udon'tKnowMe* Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Vi har akta gracoen som nevnt over... god stol, men hadde jeg kunnet valgt igjen så hadde jeg tatt maxi cosien.. egentlig KUN fordi den ser ut som den er bedre og bære, gracoen er litt stor og klossete.. håndtaket er litt stort.. men ellers kjempefornøyd med stolen =)
*vannjenta* Skrevet 10. oktober 2007 #9 Skrevet 10. oktober 2007 øh.. er det viktigste at stolen er god å bære? eller hvordan stolen oppfører seg i en kollisjon? om du syn duo logicen er vond å bære kan du sette hjul på den.
CB-BabyBoy Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Maxi cosi kom ut som best i test hos forbrukerrådet i mai, så vi skal gå for dette. Jeg tror det passer med både quinny og teutoniavogner og man kan få base til isofix og vanlig bilbeltefester.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 maxi cosi og britax römer babysafe plus er de to setene som alltid kommer best ut i test, det har de gjort i årevis. Mener man kan få base til begge disse to nå, men er ikke sikker. Britax passer på teutonia-vogner, en del universaladaptere (har hørt de passer oth og tfk), britax sine egne vogner (de selges ikke i norge, må importeres) og mulig flere jeg ikke kjenner til. Maxi-cosi passer flest vogner, de aller fleste kjente vogner i Norge med mulighet til å feste bilstol på selger adapter til dette.
maggi 3 Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 jeg må bare fortelle om en fin vogn jeg har fått tak i . jeg har acta logic bilsete med base da det er den eneste basen jeg fikk plass til med tre barn i baksetet. kunne ikke finn noen vogner som dette passet til. men i sverige (happyland) fikk jeg kjøpt en trehjulsvogn som heter acta graco TREKKO denne bare setter jeg setet rett oppi. det følger med regntrekk og en pose til hjulene. hjulen kan lett tas av og da er vogna kjempeliten. når vi skal på ferie med tre barn og en stor hund i st vogn er plass viktig. får denne vogna i tak boksen.
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har Maxi Cosi og har vært kjempe fornøyd:) Du får base til den, både med isofix og sånn som du bare kan feste med belte.. Maxi Cosi kom vell best ut i test og jeg syns den er grei og gå og bære på, syns jeg har sett mange andre som og fryktelig klumpete.. Maxi Cosi passer vært fall på TFK Twist og Quinny, kanskje fler å??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå