Gå til innhold

Hvor lenge kan man fly?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal etter planen på kurs i sør-europa med jobben i januar. Kommer da til å være 26-27 uker på vei. Kom plutselig på at det er en grense for når man får fly til utlandet. Er det noen som husker når den grensen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det varierer litt fra flyselskap til flyselskap... Men hos de fleste tror jeg man kan fly frem til uke noen og tretti...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har igjen mindre enn 2 uker til termin må du ha attest fra lege om at det ikke er en risiko for at du føder for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er uke 32 for utenlandsreiser og 36 for innlandsreiser, men litt usikker på dette.

Men det er viktig å ta noen forholdsregler pga at risikoen for blodpropp er høyere i svangerskapet enn ellers.

Les dette for å få gode råd og forebygging:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322854

 

Lykke til og kos deg på tur :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm på utenlandsreiser veit æ ikkje helt. Men i norge variere det om du e i nord eller sør, du kan flyge lengre i sør. Pga at det ikkje e så langt mellom sykehusan. Det sa de på widerøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

flysselskapet har ingenting med om du flyr eller ikke.

du bør ikke fly når du har igjen 1 mnd av svangerskapet. almenntilstanden din og den fysiske formen kan også avgjøre om du bør fly eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til du som sa at flyselskapet ikke har noe med om du er gravide eller ikke... Jo faktisk så har di alt di skulle ha sakt! grunnen til at di er strenge er at di ikke ønsker en fødsel ombord fordi di er ansvarlige for din sikkerhet når du flyr! de fleste har en grense på at du ikke får fly di siste 3 mnd av svangerskapet. lengre flyreiser er uansett ikke bra når du er langt på vei fordi det øker risikoen for blodpropp, så alle gravide bør huse støttestrømper på lengre flyreiser også tidlig i svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...