Gå til innhold

Hvilken vogn er IKKE anbefalt??

Anbefalte innlegg

Jeg blir så forvirret på dette vogn-markedet. Er jo så utrolig mye å velge mellom! Har mest vært på nettet og sjekket markedet, men vi tenkte å ta en liten runde til lørdag, mulig Svinesund. Greitt å få tatt, følt og sett de i virkeligheten..

Men er det noen vogn vi skal styre unna??

Har tenkt mest på duovogn, men vet ikke hvilket slag enda. Dette pga at det virker mest praktisk til vårt bruk, og den er lettere enn kombi iflg det jeg har lest. Dessuten har jeg blitt anbefalt det av andre erfarne. Har heller ikke lyst å kjøpe vogn etter vogn.

Er førstegangsfødende, termin i desember, ikke så stor erfaring med vogner. Vil gjerne ha en som ser litt kul ut, samtidig som barnet skal ha god plass og ha det lunt og fint, siden det blir et vinterbarn. Siden jeg bor på "landet" bør den også være ganske robust, da vi vil trille på litt forskjellig underlag.

Synes Brio ser så "knuslete" og liten i forhold til Simo, og simo er jo også vind/vanntett.

Så hva bør jeg styre unna? Evt tips til kjøp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10556645-hvilken-vogn-er-ikke-anbefalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at One Tree Hill har så liten bag at barnet vokser ut av den etter 4 måneder. Ikke så praktisk for oss som venter barn i desember, det er greit at det er sommer før bagen byttes ut med sportsvogndelen.

Jeg har vært veldig fornøyd med Emmaljunga til to barn, og vurderer det igjen til nr. tre.

Annonse

Du kan kikke på http://www.barnevognguiden.no/ - der er de aller fleste modeller omtalt.

Det kommer helt an på hvem du snakker med når det gjelder anbefalinger- jeg for eksempel ville aldri anbefalt simo pga vogna i seg selv veier 20 kg...

du kan jo kikke på vognene inne på guiden og se hva folk skriver om de. jeg tror også du kan se tekniske detaljer som bag str etc der.

du kan jo kikke på f.eks

www.simo.no

www.emmaljunga.no

www.brio.no

de fleste andre leverandører har også nettsider, bare skriv inn navnet på google!

Har hatt både Simo kombi (2003 mod) og Brio duo (2005 mod) og synes Simo er den beste vogna med tanke på at det skal være lunt, god plass og god trillekomfort. Bedre trekk og "fasthet" på Simo synes jeg.

Emmaljunga er også bra!

Lykke til!

Vil gjerne anbefale Simo jeg,da for er veldig fornøyd med den- og ville aldri hatt noe annet. Men jeg triller mange lange turer i all slags vær og mange forskjellige terreng, og vil bruke den til sovin ute lenge- da er Simo super!!

Men i en by, med mye offentlig kommunikasjon og mye kjøpesentertrilling er den sikkert ikke så fin...

Jeg vil ikke anbefaleBrio Tridem den er helt ubrukelig synes jeg.

kjøp en god lun firhjuling, simo eller emmaljunga, med det letteste understellet, vendbart håndtak er ikke nødvendig og veier mest, det går like fint å henge et helseteppe foran de få gangene det er aktuellt. vi har vendbart håndtak og går tur med hund hver dag, har kun brukt det 10 ganger på 18 mnd.......

denne vogna kan du senere ha å sove i ute og på lengre turer der barnet trenger å hvile og være i fred.

siden kan du kjøpe deg en lettere trille, gjerne forovervendt trehjuling med hvilestilling til kortere turer og til kjøring i terrenget når barnet blir tyngre og babyvogna blir for tung å dra på (den kan stå hjemme eller i barnehagen til soving)

det var mine råd, slik ville jeg gjort det hvis jeg visste da, det jeg vet nå : )

Annonse

Ikke velg en stor og tung vogn som feks Simo, Brio, Emmaljunga....De store kombi/duovognene som veier 20 kilo. Angrer som en hund på at vi kjøpte det til førstemann. Men visste ikke bedre.

Kjøpte en OTH urban jungle til datteren vår da hun var 7 mnd og himmel! for en forskjell! Lett og kjempegod å trille. Lett å legge sammen og få inn i bilen. Bagen som hører til har jeg ikke prøvd men skal kjøpe den til nr 2. Jeg har kikket på bagen til 2007 modellene og den er nøyaktig like stor i lengden og bredden som bagen til en Emmaljunga kombi. Så de er ikke så små som folk vil ha det til.

Jeg vil anbefale deg å bruke god tid til å finne din vogn. Og prøvetrill og test vippepunktet på de.

Lykke til i jungelen av vogner!

Jeg vil overhode ikke anbefale Phils and Ted (?) vogn!

Vi har hatt en som "leievogn" nå en ukes tid og det er den værste jeg har vært borti på lange tider! Den er kjempe lett og tar minimalt med plass, det skal den ha, men på en og samme trille tur holdt vogna på og velte hele tre ganger faktisk!!!!!! Det er super masse! I tillegger den lite lun da den er "åpen" på ryggen og liten kalsje.

Basson Roma anbefales IKKE!! Kjøpte den fordi den var best i test og gjett om jeg angrer. Den finnes ikke lun, den har stor kalesje og trekket dekker null og niks av denne. Blåser jo rett gjennom. Flere plast-deler har blitt ødelagt. Feks knakk begge bremsene etter 1 mnd. Skikkelig elendig vogn. Gjett om vi skal ha ny vogn til nestemann, og da blir det emmaljunga!!

Brukte simo combi i hele fjor og skal bruke den nå igjen.

Den er stødig, lun og med veldig god plass noe som er godt når man har vinterbarn.. God plass til pose og barn med litt størrelse slik vi har.

Da jeg skulle bruke den til sportsvogn, merket jeg derimot at det finnes andre modeller som er bedre egnet/mer stabile.

Godt eksempel er simo sprotsvogn. Bruker den til sovevogn i barnehagen, helt nydelig og sønnen min elsker den :-)

Har ellers trehjuling Quinney city. Kjempe fornøyd, da den er så lett å trille - selv i skogen. Også lett å løfte inn og ut av bil. God plass for barn som vokser fort, men litt ustabil å sove i pga hjulene. Som du forstår er det nok mest praktisk å ha flere vogner...

Blir det dyrt, kjøp brukt, det har jeg også gjort :-)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...