Gå til innhold

Ang flere barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vil ha mange barn, og vil ha dem tett:)

Men lurer på hvordan det fungerer med mammaperm og penger.

Si at jeg feks vil prøve å ha 2 år mellom noen barn, da får jeg ikke arbeidet lenge før jeg må i mamma perm igjen. Må man jobbe 6 eller 8 mnd etter mammaperm for å få full mamma perm og penger?

 

Blei litt rotet ette, men håper dere sjønte hva jeg mener:)

Håper på svar, lurer veeeldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg mener det har blitt en lovendring ganske nylig som gjør at også foreldrepenger (å gå i permisjon) også er opptjeningsgrunnlag for nye foreldrepenger. Så om du ikke skulle rekke å jobbe 6 mnd etter perm. før du føder igjen så skal det gå bra. Men er usikker da på hvordan det blir hvis du har 80% lønn for å få lengst mulig permisjon. Mulig du da bare vil få 80% av dette igjen når du igjen går i permisjon. Men hvis du vil ha 2 år mellom hvert barn rekker du fint å jobbe i 6 mnd! Du jobber jo mens du går gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ikke helt sikker jeg..men jeg er gravid no og er i svangerskapspermisjon.Og da blir mine foreldrepenger regnet som lønn...Men er ferdig med permisjonen ca to-tre mnd før ny permisjon og da må jeg enten jobbe eller være sykemeldt for og få lønn fram til permsijonene igjen.Men det heter seg at du må ha en inntekt de siste 6 av 10mnd for og få..være gravid i 6mnd og ha hatt inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...