Gå til innhold

Stabilisering ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal detta med amming stabilisere seg ? Varierer sikkert fra person til person, men har ammet i 4 mnd nå og ikke noe er stabilisert seg, spruter i vilden sky, støtt spreng. pumper meg aldri. ene brystet er støtt så sprengt at han ikke vil ha fra det for spruten står. *slitsomt* må alltid ha en haug med innlegg med meg. Amming er bare blitt ett slit her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pump og frys er mitt råd. Men om du ikke vil ha så mye melk så.....

Men det er utrolig greit å ha melk ligge i fryseren, om det så er bare for at pappa skal ta ungen en morgen mens du får sove noen ekstra timer.

Vet det er vanskelig å sove med melkespreng... men om du en morgen for sove da :)

Skrevet

tror hele fryser'n er stappa jeg..:P så der er det mer enn nok, men han får mat rundt halv åtte om kvelden så sover han til 7-8 dager etter.. fra 3-4 om nattan er jeg helt sprengt og det lekker og er helt forferdelig. har ikke gjort anna enn å håndmelke ut den værste sprengen for har ikke behov for enda mer melk enn jeg har. har bare et lite håp om at ting ikke skal sprute i vilden sky for hver gang han skal ha mat. selv om det ratt bare er 1 time i mellom så spruter det så han nekter å ta tak for det kommer så fort. og om nattan er det jo værst for jeg får ikke sove fra 3-4 omtrent så jeg blir temmelig utslitt.. hehe..

Skrevet

Hvis frysen er stappa , så foreslår jeg at du donerer noe av overskuddet til en av våre melkebanker. Det kommer svært godt med til små barn med ekstra behov. Jeg pumper noen ganger i døgnet i utgangdspunktet fordi jeg har vedlig mye, og fordi jeg lett får tilstoppede melkeganger, det som blir til overs leverer jeg til sykehus. Flere fordeler, du slipper sprengen, du slipper de store lekkasjene. Du gjør en særdeles god gjerning for de som mottar melka di! Du får låne pumpeutstyr gratis......

Jeg merker at dersom det går for lenge mellom amminger, så er strålen så kraftig at baby får hosteanfall, bedre å pumpe/melke ut litt så det ikke skjer.

Med mine to første barn leverte jeg ganske mye melk, og all grøt de fikk var laget på morsmelk.

Husk at frossen morsmelk har begrenset holdbarhet også i fryser, noen sier 3 mnd andre sier 6 mnd

Skrevet

om jeg skal pumpe så mye så produserer jeg jo bare mer, er ikke det jeg vil. Bare få ting til å ikke lekke. Kunne gå uten amme innlegg. Bruke vanlig bh'r å føle meg litt mer vel.

Siden jeg ikke pumper så burde det jo ikke være spreng etterhvert siden det liksom skal produseres etter hvor mye barnet spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...