Gå til innhold

Noen som går på karbo-diett?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle prøve meg på en karbo-diett. Og siden jeg har null peiling tenkte jeg å søke hjelp her :) Vet at jeg da må kutte ut poteter, ris og pasta. Hvis jeg noen gang spiser brødmat, så er det loff.. bør jeg kutte ut det også?

Hva annet bør jeg styre unna?

Kan noen anbefale retter til både frokost, middag og kvelds?

Fortsetter under...

hei ja jeg spiser bare frukt å grønnsaker. eventuelt biff av kylling og okse. å spiser jeg brød er det grovt rugbrød.

hvitt mel har masse karbohydrater i seg.

med trening og kost har jeg gådd ned 2,5 kg på to uker:) har 7,5 igjenn:)

Hei både jeg og min mann har gått / går på ketolyse kuren. Jeg har gått ned over 20kg og han har snart gått ned 30 kg. Har mistet mange ganger tidligere men denne gangen sitter det er nå ca 12 uker på vei :-) Gå inn på www.ketolyse.no her kan du få kjøpt en bok med mye fin informasjon og du kan bestille et spesielt mel du kan bake brød av. På denne kuren kan man ikke spise noen typer vanlig brød og ikke lett produkter bortsett fra lett/light brus. Men du kan kose deg med egg, bacon, kylling, fisk, kjøtt, seter rømme , krem fløte, smør , skinke , løk , paprika, agurk, salater, tomater, brokkoli , blomkål, ost, sopp, nøtter og du kan suplere litt med atkins sjokolade. Og selvfølgelig brød bakt med ketolyse mel. (sojs protein fås kun hos ketolyse.)

eller du kan google litt om south beach diet f.eks

Jeg eh vel var flink å holde meg til lav karbo diett men sklir ut igjen.

Fullkorn/grovt brød (uten sukker og sirup) poteter er faktisk ok, men de må kokes med salt og man må spise noe med fett i tild em (utrolig hvor den glykeiske index da synker..d ette "glemmer" enkelte "eksperter")

Frukt.. er greit men hold deg unna frukt med mye sukker som f.eks vannmelon, honnigmelon og banan.

pasta burde man spise fullkornpasta (man venner seg til smaken) g ris, spise fullkornris elelr basmatiris.

En pekepinn kan et søk etter glykemisk index gi dere på hvor høy indeksene r på ting.

Sjokolade er ok hvis den har minst 70% kakoinhold.

Dette koster ikke flesk og kreve sikke spesialprodukter.

Gikk ned 30 kilo på litt over et år.. holdt det bra men sklidd ut det siste året pga langt opphold i Norge hvor sunn mat er dyyyrt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...