Gå til innhold

Forskjell på quinny freestyle og speedy??

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg forskjellene på disse to? Synes speedyen ser litt mindre ut enn freestylen, i alle fall baggen. Stemmer dette??

Synes speedyen ser kulest ut, men ønsker jo det mest praktiske. Er speedy et dårlig valg som hovedbruksvogn?

Fortsetter under...

Bagen er den samme til begge vognene. Speedi er et meget dårlig valg ja. Den har veeeldig kort sittedel, vi kjøpte den da mini var 10 mnd (usett på nett) og da var han allerede nesten for lang for sittedelen. Og på fotstøtten er det en sånn kant opp nederst, så er ubehagelig å ha beina over om de blir for lange.

Den er veldig åpen, er kun forovervendt, har ikke full liggestilling og ikke rett sittestilling. Dreami-bagen som hører til er forholdsvis kort, får du et langt barn kan du risikere at du må bytte til sportsvogndel når barnet er bare 4-5 mnd gammelt, og da holder ikke sittedelen til speedi mål. Eneste bruksområdet jeg kan se for meg er som biltrille eller ferietrille til barn mellom 7 mnd og 1,5 år, og knapt nok da vil den være en ok vogn.....

Freestyle er også litt liten i sittedelen, men den er mye større enn speedi sin. Den har også full liggestilling, rett sittestilling, frontbøyle, og den er mye lunere enn speedi. Med en god pose i kan er sportsdelen godt brukes fra babyen er kun 4-5 mnd, bare å ha den i full liggestilling.

Eneste fordel med speedi i forhold til freestyle er vekten og at den er mindre sammenlagt. Men ønsker du en lettere og mindre vogn enn freestyle ville jeg heller sett etter et annet vognmerke.

Speedy'n er et dårlig vogn valg. Veldig god så lenge man bare bruker baggen, men sportsdelen er virkelig ikke noe å skryte av - vi byttet vogn så fort vi gikk over til sportsdelen.

Jeg har mange venninner med Freestyle og de er veldig fornøyde med den, men har ikke noe erfaring med den selv!

• 3 uker senere...

Vi har nettopp kjøpt denne vogna, men har ikke store planer om å snu barnet mot oss da det er der vognen tipper lett. Derfor mange klager på at den tipper, fordi når du snur barnet så flyttes tyngdepungtet til en ikke fullt så stødig plass.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...