Gå til innhold

Jeg knipser ungen min på fingrene!

Anbefalte innlegg

Gjest thricane
Skrevet

javel. har en liten utforsker her hjemme, men har aldri falt inn tanken engang, føler ikke jeg har hatt noe behov for å gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes kanskje at 7 mnd er litt tidlig ja. Men jeg skal ikke komme her tro at jeg vet bedre enn HI. Alle barn er forskjellige, og det er utrolig arrogant av oss å komme her å kritisere. Jeg tror og håper at alle mødre her inne gjør ting med beste intensjon, og tviler sterkt på at HI er ute etter å mishandle barnet sitt. Jeg ser hvertfall ikke på knipsing som mishandling. Jeg har et barn på 18 mnd, har enda ikke knipset han, men jeg har sagt NEI hundrevis av ganger, og løftet han bort, hjelper det? som regel ikke. Barnet mitt har fått en fæl uvane med å skru på komfyren, leiligheten har med andre ord stått i fare for brann flere ganger på grunn av dette. Hver gang jeg ser han nærme seg komfyren, sier jeg klart nei og løfter han bort....så går det kanskje 3 min. så er han der igjen. Tro meg, jeg har valfartet butikker for å finne noe som kan sikre knottene på komfyren og såvidt jeg forstår finnes dette ikke. Jeg må si at det å knipse han er noe jeg vil vurdere å gjøre fremover...spesielt siden det er snakk om ganske alvorlige konsekvenser for hva som kan skje hvis han ikke begynner å skjønne at han ikke skal skru på knottene på komfyren.

Uansett, så synes jeg andre mødre her inne bør slutte å legge nesen bort i andres måte å oppdra barn på. Dret som funker for dere funker ikke for alle. Husk også at alle barn er forskjellige. Hadde HI virkelig SLÅTT barnet så hadde det vært en helt annen sak, men denne knipsingen ser jeg på som uskyldig!

Skrevet

En slik "hundeoppdragelse" kan du ha for deg selv !

Ja, han assosierer knipsingen med noe ubehagelig... har du tenkt på at dette ubehagelige faktisk kan ende med å være deg?? Og har du tenkt på hva de langsiktige effektene er(uten at jeg skal dramatisere knipsing veldig)? Det er mye som fungerer her og nå, men som ikke gir gode og nyttige erfaringer.

Du er herved halshugd.

Skrevet

"kan ikke bare komme hit å kritisere HI"? Hva skal vi gjøre når vi ser et slikt innlegg og er uenig da? svare javel?

Skjønner ikke dette. Noen er uenige og må få si hva de mener. Starter man et innlegg av en slik art, må man jo bare forvente at det kommer reaksjoner, og det gjør hun jo siden hun tror at hun blir halshugd.

Skrevet

hahaha..ungen din er 7 mnd og du har allerede tapt kampen om oppdragelsen og tydd til vold. Når man må knipse/rise/slå sine barn har man tapt... Så enkelt er det.

Lykke til videre..

Skrevet

Uff.. jaja.. hver sin lyst. Min er straks 9 mnd.. og det kunne ikke falt meg inn å knipse han på fingrene.. jeg sier Nei litt hardt til han jeg.. og syns nesten det er ille.. Men.. ikke sikkert det er mer rett.. men vi har jo hver vår måte å gjøre ting på ;)

Men syns ikke det er barnemishandling slik som noen skrev.. da burde man kanskje se på definisjonen av ordet først..

Skrevet

Jeg skulle gitt deg en knytteneve i trynet hver gang jeg så du knipset ditt stakkars barn!!

Til hans eget beste! Du er rimelig kort!!!!!!!!!! Sikkert hatt elendige foreldre selv tenker jeg!! Søk hjelp på helsestasjonen, kanskje de kan henvise deg til noen som kan lære deg og SNAKKE så barnet forstår i steden for at du bruker vold/makt mot et uforsvarlig barn!

Når han blir eldre, skal han smikke til deg hver gang han ser du gjør noe han ikke liker???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...