Gå til innhold

Jeg knipser ungen min på fingrene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

herregud da...!

dere får til å høres ut som jeg har skambanket ungen min...

det her er snakk om to ganger og den ene gangen så har det faktisk fungert.. ikke at det er noe unskylding... og jeg kan jo desverre ikke gjem bort peisen vår heller... og varme må jo vi å ha!!!

må jo innrømme at jeg mener selv at det er det mest brutale jeg har gjort... og er absolut ikke stolt av det...

synes dere mønster mammaer er så flink til å dømme folk uten å kjenne dem...

men jeg går ikke etter ungen min dagene lang og knipser han på fingrene...

vi har det bra og koser oss masse og leker og lærer ilag...

Fortsetter under...

Skrevet

Håper noen kommer og slår deg hardt i hodet neste gang du gjør noe de ikke liker... Du trenger jo ikke vite eller forstå hvorfor, bare denge deg litt sånn for at du kanskje ikke skal gjøre det igjen..

Skrevet

Men lærer ikke barnet bare at når andre gjør noe galt kan han knipse de?

Ser bare for meg at 3 åringen begynner å knipse kompisene sine fordi de tar leker fra han eller noe jeg..

*undrer*

Skrevet

Du virker jo veldig smart da.

En 7mnd. skjønner jo hvorfor du gjør det.

Ærlig talt,du kan gjøre det på en annen måte.

Knipsing er unødvendig og uakseptabelt!

Skrevet

Nei, skjønner att du "bare" knipser han. Men det er ikke måten å gjøre det på. Og i forhold til alderen så var det litt mer sjokkerende for meg...For han er veldig liten. Klart han slutter når han får vondt.

Vi har ved ovn, og ungene har da aldri blitt knipset for att de vil ta på den. Jeg ser de er på vei bort, jeg er der med babyen, han strekker hånda si mot ovnen, jeg tar tak i armen, stopper armen og hånda slik att han kjenner att her er det varmt, og sier "aua" med mørk/advarende stemme, så tar jeg hånden hans rolig bort og vi finner på noe annet.

Og i innlegget ditt så forstod jeg att dette var en god løsning og noe du brukte på ting han måtte lære var farlig for han. Jeg forstod deg ikke slik att du hadde dårlgi samvittighet for det, eller att du bare hadde gjort det to ganger, og nå er det slutt. Du skriver att det er dette du GJØR. Jeg er ingen mønster mamma. SKjønner att du føler trang til å forsvare deg, men jeg ser ingen formildende omstendigheter her.

Og selfølgelig går du ikke etter han, ingen som tror det vel. Og selfølgelig gjør dere kjekke ting i lag, ingen som tror annet. Men det er knipsingen isolert vi snakker om her eller? Ikke din mamma-evne ellers vel?

Skrevet

Jeg er virkelig ingen mønster mamma, og jeg har gjort mange ting som sikkert ikke er "riktig". Men du ber jo virkelig om disse reaksjonene når du legger ut et slikt innlegg her....... Hvis du ikke er stolt av det du har gjort så hvorfor forsvarer du det da??

Annonse

Skrevet

jeg er sjokkert!!! 7månder??? tør ikke tenke på hvilke metoder du vil bruke når han er 2 år feks!!:(

Skrevet

hehe,,, av alle de innleggene som er her inne, så har dette fått så sinnsykt med svar,,,, må bare le.....

;-)

Skrevet

Hehe...Dette må være en dum form for spøk..

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Hvis du mener det er rett at du kan knipse din 7mnd gamle baby, hvorfor skriver du da innlegg på innlegg der du forsvarer deg selv??

Dårlig samvittighet ?

Skrevet

Knipser du fingrene til en på 7 mnd!!!!!!!!!!!!Stakkars lille baby :(Han skjønner jo ikke noe av at du smekker fingrene hans ,det må i tilfelle være at han blir redd deg..

Skrevet

da får du løfte på ræva di og løfte han bort til han skjønner det .Det er litt arbeid med små babyer også skjønner du..

Skrevet

Hvorfor laget du dette innlegget i utgangspunktet da? Avsluttet med at nå kunne vi halshugge deg... Idiotisk!

Jeg er fullstendig mot fysisk maktbruk mot barn i det hele tatt, og mot en baby på 7 mnd er det fullstendig latterlig!!

Hadde det vært snakk om en unge på 1,5 år, så kunne jeg vært tilbøyelig til å forstå.

Håper ikke du kommer her og sutrer når han slår tilbake om noen år.

Annonse

Skrevet

Trodde faktisk du forsto det selv HI at et barn på 7 mnd kanskje er i minste laget for å skjønne slike ting. Dessuten må de vel få lov til å utforske verden rundt seg bittelitt, uten at en skal være der med pekefingeren med en gang. Du håpet vel på å få en del mot-argumenter tenker jeg og det fikk du virkelig også..

Skrevet

stakkars unge.. er ikke rart det fungerer, barnet får jo vondt stakkar, blir sikkert redd og...

Skrevet

jeg mente ikke at han skulle få utforske ovnen akkurat. Men når våre to barn var så små, snakket vi bare til dem med litt streng stemme og sa at "huff, farlig, veldig varm osv." Faktisk så skjønte de det og assosierte derfor f.eks. vedovn med noe farlig og noe en burde holde seg unna.

Skrevet

Først skryter du av det

Så unnskylder du deg

Men det er et poeng du går glipp av, at det faktisk finnes andre metoder!

"vi må ha varme" Hallo menneske?! Har alle barn som ikke har blitt knipset brent seg?? Nei.

Barnesikring?

En bok eller 10 om oppdragelse?

En bok eller 10 om barns utvikling?

Spørre helsestasjonen om råd?

Skrevet

Dette må være tull, men uansett pling i bollen, så var duken det første jeg fjernet da jeg fikk barn i huset. Ovnen er man nødt til å ha, men vi har klart å holde han borte fra den uten å knipse!

Skrevet

har du prøvd å lede oppmerksomhetens hans vekk? gi han noe annet å intteresereseg for?

selv på min på 10mnd forsøker jeg dette. men jeg sier også strengt nei og fysisk flytter han vekk fra det jeg ikke ønsker at han skal gjøre, finner noe annett han kan interesere seg for om det er meg eller en gjenstand.

men jeg kunne ikke knipset nei det kunne jeg ikke.

Skrevet

uffda..

Han er 7 mnd. Det er jo ikke det at jeg tror du skambanker han, men jeg synes sånt er veldig nedverdigende (når han blir stor nok til å forstå, vel å merke)

Men så lurer jeg på en ting; når har du planer om å stoppe med å knipse? For barn vil alltid utfordre grenser, og løser man det med fysisk avstraffelse, så blir det jo mer voldsomt ettersom barnet blir større. Eller har du planer om å knipse når barnet er blitt ungdom??

Skrevet

Kanskje det er bedre å vente med å ha duk på bordet noen månder?? Prøv eller med å holde i hånden å si nei med en streng tone. Det er ikke noe særlig når små barn begynner (prøver) å knipse andre når man ikke oppnår det man vil. Husk du legger grunnlaget til senere i livet. Jeg kan bare ikke fatte at man kan knipse/daske små barn. 7 månder...... hjelpe meg.

Skrevet

en løsning for å hindre han i å brenne segpå ovnen kan være en babydan flex 5. eller noe lignenede.

http://parno1.ipapercms.dk/Babydan/babydan/

bla til side 92- 93 så ser du bilde av en om du ikke har sett det før. en investering så slipper du å knipse.

klart man skal passe på at de ikke gjør noe farlig men barnesikring og distraherig eller flytting mener jeg at er bedre.

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i knipsing på fingrene. Et sted må grensen gå, det blir litt vel hysterisk å kalle dette for barnemishandling.

Skrevet

Dette tar litt av synes jeg...

HI skriver at de ikke har duk på hjemme, det er når de er på BESØK, men opptil flere av svarene her er om at hun må fjerne dukene hjemme.

Sukk.... les nå i det minste hovedinnlegget skikkelig før dere kjefter, da.

Høres jo ut på enkelte av dere av hun alvorlig mishandler ungen. Hun har gjort det noen ganger for å avverge at ungen skal utsettes for noe farlig. Ikke noe voldelig i det. Enkelte av dere må stikke fingeren i jorden her...

Blir vel slaktet jeg også nå, men det er nå min mening.

Skrevet

Tenk hvis sjefen din smekket til deg når du gjorde en feil på jobben? Latterlig å forsvare dette, syns jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...