Gå til innhold

Kan jeg være 100% sikker på at spiren er død??????


Gjest

Anbefalte innlegg

Var til UL i dag for å få fastslått termin. Har hatt brun utflod en ukes tid, men var ikke bekymret for fosteret. Så viser det seg altså at det ikke er liv der inne. Hulrommet i livmora viste at jeg var rundt 7 uker på vei, men fosteret så vi bare som en uformelig flekk uten klare konturer. Legen sa han var 100% sikker på at det ikke var liv, og anbefalte meg piller. Han sa også at jeg kunne komme tilbake til ny ultralyd om en uke, hvis jeg ønsket å være mer enn 100% sikker.

 

Kjente at jeg ikke turde å bruke pillene nå, tenk om han hadde sett feil???? Fikk ny UL om en uke, og håper det blør ut av seg selv i mellomtiden.

 

Vet ikke om dette var lurt av meg, eller om det bare forsterker sorgen.

 

Men det jeg lurer på er:

Er det noen som har opplevd at det var liv, selv om det ikke så sånn ut første gangen??

 

Håper på flere svar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei har vert på ul i uke 7 og jeg kunne ikke se noe baby men alt var hvis i orden . det var bare grums . tror jeg hadde venta .lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver gir meg jo et lite håp.....

 

Legen mente at hulrommet i livmora mi også var for "slapt". Skulle se ut mer som en oppblåst ballong, altså med "strammere" kanter.

 

Så du noe foster i det hele tatt? Hvordan kan de si at alt er i orden hvis de bare ser grums?

 

Skjønner ikke dette, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ventet en uke til som du sier. Har vært på ul engang med sønnen i uke 7 å da så vi ikke først hjerte, hun ville sjekke engang til før hun ga meg ny time, å da så vi hjerte slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på innvendig UL i dag, da jeg opplevde blødning nr. 2 i morges... Ut fra mens er jeg 7 uker på vei i dag, men på UL fant han ut at jeg var 6 uker på vei. Jeg fikk se et lite bankende hjerte og en uformet baby. Ligna ganske så my på ei reke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg tenker slik at selv dyktige leger kan ta feil... Jeg hadde følt meg usikker akkurat som du. Ikke ta de pillene før du evt. føler deg klar for det, det er mitt råd. Vondt å måtte leve med en usikkerhet om man gjorde det riktige.

 

Har selv vært på ultralyd i dag og fått beskjed om at det ikke var noen ting der. Men jeg håper at graviditeten er kommet kortere enn ift. mensterminen, slik at det ikke er synlig på UL enda. Så vi må vente noen dager å se, men vil være helt sikker før vi "gir opp" dette svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde en ma , fikk vi se på ul et foster som ikke levde, skulle ha utskrapning. Jeg lå hele tiden å tenkte som du, tenk om de tar feil..... og heldigvis for meg kom det av seg selv, jeg slapp utskrapning. Og da ble jeg så lettet for jeg viste kroppen ordnet opp selv. Det var ingen som tok feil. Så vent en uke hvis det føles riktig.

 

Var veldig trist å lese, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til utskrapning (noe jeg har gjort 2 ganger) er det alltid 2 leger som vurderer. Jeg spurte om det var noen mulighet for at de tok feil, og fikk forklart at for å være 100% sikker bruker de alltid å være to leger til å vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...