Gå til innhold

Litt frustrert nå...

mie82 6/2-08

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært hos legen. Jeg har to jobber en som assistent på en barneskole og en som bartender. Jeg vil gjerne fortsette i assistent jobben min, men jeg sliter me rygg og bekken pluss att jeg føler meg veldi utrygg i bartender jobben. Så jeg gikk til legen i dag for å spør om hun kunne sykmelde meg fra kveldsjobben min og det resulterte i att hun sykmeldte meg 100% fra begge jobbene.

Men hun sa også att jeg kan jobbe om jeg vil, men forskjellen er att lønna mi kommer fra NAV... stemmer dette??

Fortsetter under...

Det stemmer, dersom du har aktiv sykemelding. Da får du sykepenger, og kan velge selv hvor mye du jobber.

Men obs! Vær klar over at du ikke får feriepenger for særlig mange uker av sykepenger, med mindre arbeidsgiver er "snill". Det kan derfor lønne seg å heller ha gradert sykemelding, hvis du tror du klarer å jobbe en del.

hei, jeg anbefaller deg å lese på NAV.no Det høres ikke riktig ut at du ikke får ferie penger. Når du er sykemeld så får du penger og det gir grunnlag for ferie penger, MEN hvis du får svangeskappenger mer enn to mnd.så får du ikke ferie penger for det. Det er ikke verre. Se på NAV....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...