Gå til innhold

Er ingefær farlig??


lillesnupp

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat vært og kjøpt meg Ingefær-tbl. på helsekosten, fra "Nature's Sunshine", for jeg er så kvalm.. I hver tbl. er det 500 mg. og dama i butikken sa jeg kunne følge anvisningen på boksen om å ta to tbl to ganger daglig..(sa at jeg er gravid) det blir jo 2 gram det.. Så gjorde jeg det da.. og nå leser jeg her inne at det er anbefalt å ikke ta mer enn 1 gram i døgnet!! Så jeg ble litt bekymret.. Søkte litt mer på google og fant anbefalinger om å rådføre seg med lege før man tar det, at det ikke må tas over lang tid.. og at det kan virke blodfortynnende.. og at man aller helst bør unngå alle slags tbl. når man er gravid..

 

Hva tror dere?? Er det farlig?? Noen som har brukt det før og fått friske barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg ble anbefalt av legen min å prøve Urizal ingefærtabletter. Kjøpes på helskost de også. Kan ta opptil 6 av dem i døgnet. 6 tabl. inneholder 1500 mg ingefærpulver. For meg virket det ikke, men har hørt at det har hatt god effekt for andre. Lykke til, og god bedring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har dessverre ikke råd for tablettene, men jeg syns det var godt med fersk ingefær da jeg var kvalm.

Skar tynne skiver som jeg delte videre og hadde i tesil. Lot det trekke i varmt vann og drakk det som te. Gjerne med rosiner i som søtningsmiddel.

 

Hjalp litt på kvalmen. Jeg har likevel vært heldig, enn så lenge har jeg bare hatt én uke med ekstremkvalme. Er 9 uker på vei.

 

Lykek til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...