Gå til innhold

SPIRAL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått spiral i dag (ikke hormon-), og har egentlig en del spørsmål:

Er det vanlig at man blør lenge etter innsettingen?

Forstyrrer innsettingen den vanlige menssyklusen, eller kan jeg vente mens til vanlig tid?

Er det vanlig å ta antibiotikakur ifm med innsetting av spiral?

Er spiralen effektiv fra første stund?

Bør vi bruke kondom den første tiden for å unngå infeksjoner, eller er det ikke nødvendig?

Håper noen kan hjelpe meg litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde i rundt to dager

Du får mensen som vanlig syklus, mulig den varer noen dager lengre og blir noe kraftigere, det ble den ihvert fall for meg.

Nei, tok ikke antibiotika-det gis kun til kvinner med alvorlig hjertefeil for å redusere faren for at bakterier går til hjertet (SVÆRT sjeldent dette skjer uansett). Ikke noe å bekymre seg for.

Ja, den er effektiv fra dag en.

Ble anbefalt å vente med sex 1 uke eller evnt bruke kondom en uke pga infeksjonsfaren.

• 2 uker senere...
Skrevet

Gjorde det vondt å sette den inn? Jeg vurderer vanlig spiral ettersom jeg ikke vill ha hormonell prevensjon men er litt redd for at det skal være skummelt å sette den på plass.. ;)

Skrevet

Når du har født, skal det ikke være vondt å sette inn spiral. Men har man ikke født, så kan det visst være smertefullt, det er en av grunnene til at spiral ikke anbefales til de som ennå ikke har født barn. Jeg har satt inn spiral tre ganger i mitt liv, og jeg syntes ikke at det var vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...