Gå til innhold

Alle er så bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12 uker på vei, knøttet kommer i april, rett før eksamenstid. Jeg har hele tiden tenkt at dette er ikke noe problem, det ordner seg helt sikkert! Høyskoler er jo flinke til å tilrettelegge for gravide.

Men nå har vi begynt å dele nyheten om Knøttet, og folk er så bekymra!! Hvordan blir det med skolen og eksamen nå da? Du har jo ikke jobb. Osv... Så nå begynner jeg også å bli bekymra! Tenk om det ikke går bra? Kanskje det ikke blir så greit å ha barn og være student? Teite folk som sier sånnt! Jeg hadde det helt fint jeg, men nå gråter jeg mye, og tenker negative tanker... Hvorfor kan ikke folk bare være glade på våre vegne? Ogstøtte oss? I stedenfor å bekymre seg?

Sukk! Nesten så jeg ikke tør å få barn alikevel... Men jeg VIL jo ha barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Her er det bare å glede seg! Dere er jo 12 uker på vei allerede, så her er det bare å kjøre på videre! Dere kommer aldri til å angre på at dere fikk barn, så ikke la noen drepe gleden ved svangerskapet ditt nå!

Min erfaring er at det er utrolig hva en kan klare så lenge man er innstillt på det selv! Dette klarer dere!

Lykke til :o)

Skrevet

Hei,

først og fremst vil eg gratulere med den lille!

Eg og var student med termin i april med mi forrige. Det eg gjorde var å ta permisjon før eksamenane mine og ta dei året etter. Ei venninne av meg tok eksamen rett etter at babyen var fødd. Det beste du kan gjere er å høyre med ein veileiar på skulen din om korleis det best kan leggast til rette for deg, ut frå korleis du ønskjer å gjere det. Det går nok veldig bra!

Å vere student og mamma er nokså annleis enn å vere student utan barn.. Ein kan ikkje sitje på lesesalen halve døgnet i travle eksamenstider. Men på andre sida har ein kanskje fridom til å hente barnet tidleg i barnehagen innimellom, om ein har lyst til det, og heller ta att skulearbeidet om kvelden. Personleg opplevde eg at eg vart meir effektiv i bruken av tida mi, samtidig som eg innimellom sleit med dårleg samvit når eg måtte nedprioritere tid med jenta mi, eller studiene. Men i det store og det heile var det ei positiv oppleving å vere mor og student.

Eg er student no og, og gravid med min andre. Denne gongen er situasjonen litt anna fordi eg er sjukemeld pga kvalme, så eg får ikkje gjort noko, men bortsett frå det går det fortsatt bra å vere mamma og student.

Ønskjer deg lukke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...