jiha Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Vil strikke et lappeteppe å ha i vugga eller vognen, har kjøpt noen nyydelie farger i garn=) men hvordan gjør man d? hehe
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Er vel bare å strikke litt store lapper, også kokevaske de tror jeg. Også sy de sammen etterpå.. Kansje du finner noe på www.garnstudio.no Kjempe fin side!!
aikipia Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 hvis du skal tove må du ha ren ull, og helst noe som er beregnet på dette f. eks vamsegarn eller fritidsgarn. Så strikker du det som det skal være, du må strikke lappene ganske store, krymper ganske mye! Så tover du det i vaskemaskinen, men ikke bruk kokevask, da blir det for mye, jeg har tovet en del på 60 grader, du må vaske det alene i maskinen, siden det blir mere tovet hvis du har mer sammen.... Du får kjøpt oppskrifter på slike tepper på strikkebutikker, mamma har vært og hentet, og skal strikke til den lille!
jiha Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2007 Ja har tove garn, har tovet en lapp for å se og den ble veldig fin. Men man skal vel sy de sammen før man tover de??
Maigullet Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Ja, har villet sydd de sammen først jeg ja
lillesnupp Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 og så er det lurt å ha et par tennisballer i vaskemaskinen sammen med teppet så det ikke blir liggende på en plass hele tiden.. Lykke til! Fikk litt lyst til å lage jeg også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå