Chiabatta Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Litt sånn kjeskmat til vennebesøk. Pliiis hjelp!
Chiabatta Skrevet 6. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 6. november 2007 Hadde vært greit hvis noen kan hjelpe med dette, ja.
Lillebror og stoerebror Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Kok opp pasta som du legger i fomen, så putter du i de grønnskalene du liker (gulrøtter, mais, paprika, purre, brokoli- brøkkoli er veldig godt) og kjøtt (skinke, kylling eller liknende- ferdig stekt) og sjamingjon. Hell over fløte så bunnen av formen og litt til dekkes (melk kan også brukes). Bland i salt, pepper, chilli og paprikakrydder. Alt blandes godt før du strør over godt med ost. Stekes på 200 grader i ca 1/2 time Server emd bagyetter (med hvitløk), salat eller det du måtte ønske. Kjempe godt og enkelt. Alt kan lages klart tidlig på dagen eller dagen før og hives i ovnen når du skal ha det.
Piken på landet Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 I grilla kylling, plukkes Halv flaske Heinz chilisaus I boks matfløte 1 ts karri 1 ts paprikapulver Hiv alt i en ildfast form, ost på toppen, i ovnen på 200 grader i 20 min. Ris og salat eller baguetter til.
rasyre Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 lettvint mousakka! stor ildfast form. 800gr.kjøttdeig 2 dolmio tomatsaus 3 pk.fløtegratinerte poteter(finnes i frysedisken) Revet ost Stek kjøttdeig.krydres med salt og pepper.Tøm dolmiosausen over kjøttdeigen og la det koke på svak varme ca.5 min. Tøm 1 1/2pk fløtegratinerte poteter i bunnen av formen.Deretter tømmer du over tomatsausen og kjøttdeigen. Etterpå tar du 1 1/2pk.fløtegratinerte poteter på toppen av formen og strø revet ost til slutt. Skal stå midt i ovnen på 200 grader i 30 min til 45 minutt.Serveres gjerne med salat og barguetter med hvitløksmør.
Bea <3 Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Benfri fiskefileter legges lagvis med tomat, løk, aubergine, squash- ja, det du måtte like. Hell lite fløte over. Stekes på 200 grader til fisken deler seg. Serveres med kokte poteter.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 gratinert brokkoli...(kan kjøpes i frysedisk,men bedre om man lager det selv) kok opp vann med salt og bakepulver (sistnevnte bevarer farge),ha i brokkolibuketter i passelige størrelser og ta de ut igjen etter et minutt (dette kalles blansjering). spre bukettene i ildfastformen og hell hvitsaus over avslutt med ost på toppen. stekes på ca175grader i ca 20min (til osten er gylden). Serveres med skinke,gjerne stekt, og godt brød/rundstykker... kjempegodt og enkelt...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Stek kyllingfileter (eller bruk svin indrefilet/ytrefilet) i litt store gode biter. Stek dem brune, raskt, i varm panne. Salte og pepre godt. Ha bitene i en ildfast form, ha over to pk ferdig TORO Rosèpeppersaus, strø over litt purre i strimler, legg ett lag med stekt sjampinjong i skiver oppå der og stikk så noen bunter forvellet (kokt raskt opp) brokkoli nedi her og der. Gratiner i ovn på ca 150-170 grader i minst en halv time. Blir rågodt og ser kjempelekkert ut! Server med poteter.
Nosa Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Hm, jeg lager dette i ildfast form, sammen ris og salat blir det litt mer kose mat enn når jeg serverer med hasselback poteter og ratatouille... Svinefileet deles i biter og stekes i stekepanne, med salt og pepper. Del sopp i båter og stek de også. Lag saus av to poser viltsaus sammen en boks rømme. Legg svinefileene i formen med soppen over også har jeg litt paprika pulver over. Hell over sausen og legg på et lag med ost med litt smak, jeg bruker jarlsbergost. La den stå i ca 30-40 minutter på 200 grader. Denne retten er også veldig god... Breiflabb stekes i biter og holdes varm på svak temperatur mens du lager sausen i smøret, ha gjerne i litt ekstra, som bitene ble stekt i. tilsett finhakket løk som får bli blank, to bokser hermetiske mandariner og kremfløte. Når det har fått kokt litt inn, tilsett fersk dill som er hakket opp. Salt og pepper. Hell sausen over fiskebitene og server med grønn salat, jeg bruker mais, ananas og gul paprika i tillegg og ris, gjerne villris.
Den lille blå smurfen Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 6-8 poteter 1 rød løk 1 begerbaconost 1 beger matfløte 1 pk smårett bacon salt og pepper Skjær løk og poteter i tynne skiver, dryss over baconet og bland baconost+fløte, ha dette over. Dryss med ost, og stek til potetene er møre ved 200 g. Kjempegodt!!!
camilla^ Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Kok ris og legg det i en ildfast form. Del opp sukkererter, minimais, gulrøtter i staver, vannkastanjer kan også brukes samt paprika. Og ha dette over risen. Del opp Røkt Bogskinke (en slik liten rull, jeg pleier å bruke en hel) i skiver og del de på to. Legg dette over det andre. Lag bernesaus en eller to poser, kommer ann på hvor mye saus og ris man har. Og hell dette over alt, før en strør ost på. Stekes på 200grader i ca 20 min til osten er passe stekt. Serveres med hvitløksbaguetter og salat. Kjempe deilig, små og store liker den her. Pasta de parma Kok en stor pose med pasta de parma, bruk en dl mer melk enn hva som står på. Del en brokkoli i buketter og legg dem i en ildfast form. Hell over pastaen. Stek bacon (i biter) og legg over (jeg bruker en stor pakke, så to vanlige små tilsvarer nok det) Strø over ost og gratiner i ovnen ved 200grader i ca 20 min. Serveres med hvitløksbaguetter og salat. (en kokkevenn var innom og spiste her, og han spurte om oppskriften. HAHA!!)
surrehodet:) Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Her er en veldig enkel rett: 1 pk toro gryterett, bolognese, kokes først som vanlig, bare ta 5 dl vann og 3 dl fløte istedet for bare vann. Stek kjøttdeig også da:) Helles deretter i ildfast form, dryss ost over og stek ca 20 min.(helt til osten er gylden) på 180-200 grader. Server med brød og en god salat til. Dette er kjempgodt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå