Gå til innhold

Blæremola


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei lurte på om noen som hadde hatt blæremmola kune beskrive hvordan "svangerskapet" føltes. Symptomer o.l og om noen vet hvor høy HCG de hadde i hvilken uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg har hatt blæremola. Hadde det for to år siden. Ble gravid i en pausemnd med pergo. Hadde veldig ustabile sykluser, så jeg tok ikke test før jeg var 7 uker på vei. Fikk da komme inn tidlig til ul, såg da ingen hjerteaktivitet. Ble konstatert at jeg hadde en MA. Var på utskraping kort tid etter, å de har vanlig rutine på at de alltid sjekker det de skraper ut. Fikk beskjed av gyn at dersom jeg ikke hørte noe fra de innen to uker, kunne vi begynne å prøve igjen. Tre uker etter ringte de. Hadde blæremola, å jeg måtte komme inn å måle hcg. Tror det var over 4000 da. Måtte inn å måle dette i et halvt år, for å se at det gikk ned som det skulle. Etter et halvt år var all hcg utav kroppen.

Da jeg hadde samtale med gyn på sykehuset fortalte hun om hva dette var. Det kunne være fare for å utvikle kreft av det, og jeg ble skikkelig satt ut. Tenkte HVA?? Kreft??

En tenker jo på det verste. Men alt gikk fint, bare kipt at en måtte vente et halvt år før en kunne starte prøvingen igjen.

Har ikke blitt gravid etter det. Holder nå på med prøverør.

 

Har du fått blæremola eller??

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei håper ikke det. skal på ul snart, så da ser de forhåpentligvis hjerteslag. bare at jeg hadde en HCG på nesten 15000 i uke 5+5. Så har jeg selvf lest at høy HCG kan bety mola. kan jo bety tvillinger også, men da skulle jeg kanskje hatt enda mere symptomer enn det jeg har. huff ikke vet jeg... Har vel desverre den egenskapen at jeg lett tenker det værste til det motsatte er bevist.

Takk for svar jaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...