Gå til innhold

curamed råmelkstabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

er råmelken pasteurisert ? kan gravide uten videre spise disse halstablettene ?

Skrevet

Jeg fant dette på Curameds egne sider:

"Kan jeg ta CuraMed råmelk når jeg er gravid?

Halstabletten CuraMed råmelk inneholder ingen ingredienser som kan skade hverken den gravide eller fosteret under en graviditet.

Halstablettene er basert på morsmelk fra ku (råmelk) og er søtet med xylitol, naturlig bjørkesaft. De andre ingrediensene er kun tabletthjelpestoffer. "

MEN; det står også følgende:

"Målet i produksjonen av råmelk er å fjerne bakteriene fra råmelken uten å ødelegge de verdifulle aktive komponentene, som for eksempel antistoffene. Vanligvis bruker man pasteurisering, varmebehandling, for å fjerne bakterier fra melk. Problemet er at det alltid er en fare for at de biologisk aktive komponentene i råmelken også kan bli ødelagt.

CuraMed as har funnet opp en metode for å fjerne bakteriene fra råmelken uten bruk av varme. Denne metoden er patentert. Resultatet gjør at råmelken forblir fri for bakterier samtidig som den fortsatt inneholder høye verdier av antistoffer og andre verdifulle komponenter. "

Så da ble jeg litt usikker... Det beste er kanskje å gå på apoteket og spørre der?

Skrevet

Jeg spiste haugevis med sånne når jeg hostet i flere uker tidligere i høst. Har ikke blitt noe galt fordet. Tror du kan spise dem med god samvittighet.........men er du usikker så spør på apoteket. De sa iallefall til meg at det var ingen faremomenter ved bruk. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...