Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Mitt barn er voldsomt allergisk (pels) og har stort sett asmatiske plager året rundt (også grunnet anstrengelser og forkjølelser). I tillegg har hun mest sannsynlig ADHD, venter svar i disse dager. Jeg føler disse to tilstandene forsterker hverandre / forverres. Astma-medisinen gjør henne enda mer hyper, glemsom, stressa, ukonsentrert og klomsete fordi den øker hjertefrevensen i tillegg til den uro hun føler. Et veldig aktivt barn er svært uheldig om man har astma fordi man trenger å roe seg ned for å senke slimproduksjonen og derpå hosting. Det er også et evig mas å få tatt all nødvendig medisin når barnet i utgangspunktet er misfornøyd til det meste og giddalaus til påkrevde oppgaver. Jeg holder på å gå på veggen her ettersom hun for tiden er i en svært asmatisk periode, hoster hele natten, og i tillegg derpå er svært vanskelig å håndtere. Alt er en kamp fra hun står opp til hun endelig sover, jeg forstår så godt at hun er sliten og lei av alt selv også, men det ingenting vi kan kutte ned på, vi må ta medisiner, vi må spise og kle på oss eller av oss, vi må pusse tenner osv. Jeg føler meg helt utslitt nå, i tillegg til at jeg nettopp har begynt å jobbe igjen. Jeg synes så synd på henne for tiden, men det er ingenting annet jeg kan gjøre, føler jeg, enn å beholde roen og fortsette med de tingene vi gjør. Eller har noen gode tips til hva jeg kan gjøre mens jeg venter på svar fra PPT og standard kontroll hos legen angående astma?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå