Gå til innhold

Har hatt en Ma og er nå gravid i 8 uke. Men jeg er så engstelig....


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er redd for det skal skje igjen. Ikke redd for at jeg ikke skal klare meg gjennom,men redd for skuffelsen en gang til. Forstår? Jeg er nå like langt på vei, der hvor det begynte å skje avvik sist, føler meg mer gravid( flere symptomer)denne gang,men trenger det å være et sikkert tegn?

Skal på ul om ca 2 uker,men hvet ikke om jeg tørr, vil ikke se et dødt foster igjen. Akkurat nå er det pyton å være gravid, er på evig symptomjakt.

 

Da jeg hadde en MA kunne de se på ul at fosteret var sykt, det var derfor kroppen hadde ordnet opp, er det større/mindre sjang for at det skjer igjen da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Skal bli mamma til 3 :)

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Selv hadde jeg en MA i februar og ble gravid igjen i mai :)

 

De første 12 ukene var veldig slitsomme da jeg slet med tanker om at babyen var død og lette etter symptomer hver dag. Det er normalt å ha slike tanker etter en sånn opplevelse, men sannsnligheten for en ny ma er mikroskobisk sa legen min til meg. Man er ikke mere utsatt enn andre selvom man har hatt en før.

 

Prøv å slapp av og tenk positivt selvom det kan være vanskelig...Når du har sett hjertet slå vil du slappet mere av.

 

Gratulerer med spiren!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen jeg også, Skal bli mamma til 3

 

Og selv om jeg ikke kan komme med noe godt svar på om vi har mindre/større/lik sjanse for å miste nå, så ville jeg bare sende en klem din vei. Vi får bare kjempe oss igjennom disse ukene! Det er vår tur nå, ikke sant? :)

 

Er bare 5+5 i dag, og håper jeg får ultralyd i uke 10 (legen sa jeg kanskje kunne få det da jeg var hos henne etter SA i uke 10 i sommer).

 

Ønsker deg masse lykke til!! Håper du klarer å nyte graviditeten litt også.. Tenk på alt det fantastiske som skjer i magene våres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og fine ord!

Det går så veldig opp og ned med de tankene. Akkurat nå hvet jeg det vil gå bra,men noe gjør at jeg ikke klarer å glede meg enda.

 

Men det blir nok bedre etter ul( noe jeg faktisk gruer meg veldig til) Og etter hvert som jeg kommer lenger på vei. Når magen viser og vi føler oss mer gravide, enn kvalm og grå( som jeg føler meg for tiden)

 

Vi kan ikke gi opp, evig optimist! Men godt å dele tankene med noen:-)

 

Ja det er helt fantastisk det som skjer inni der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...