Gå til innhold

Kynnere og andre smerter

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nesten ingen smerter, kun stiv og støl i venstre side øverst i låret når jeg ligger og skal reise meg fra seng/stol osv.

Hører jo masse om kynnere og andre smerter gravide har pga at bekkenet og div gjør seg klar til fødsel. Det gjøres klart uten smerter også vel? Har tenkt litt på dette i det siste. Ikke det at jeg ønsker mer smerte, men håper jo at alt modnes normalt her også...

Har termin 14 nov..

Takk for alle svar.. =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10549518-kynnere-og-andre-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke kjent noe smerter i betydelig grad gjennom svangerskapet - helt til for en 8 - 10 dager siden. Begynte plutselig å plages med kynnere bare jeg går noen meter eller står litt for lenge...

Spurte faktisk jordmora for en stund tilbake om det var urovekkende at jeg ikke kjente noe spesielt til kynnere og sånn og hun sa at det skulle jeg ikke bekymre meg for!

heisann:) jeg har termin 8 november, og har slitt med bekkenløsning under hele svangerskapet egentlig. men utenom det, har ikke jeg heller hatt noe smerter. får jo kynnere, og de er blitt flere i det siste, men jeg opplever de overhodet ikke som smertefulle! de siste ukene har ejg faktisk vært i toppform, og vært ganske god i bekkenet og, så jeg føler meg verken sliten eller noe annet enn spent og utålmodig:-)

Har hatt mye kynnere de siste 4-5 ukene og hatt lange perioder med stein hard mage iforbindelse med kynnerne. Natt til i går endre kynnerne seg og jeg tror det var rier jeg hadde. De gjorde iallefall vondt og de sluttet ikke selv om jeg endre stilling/bevegde meg. Regner med at det er vel det som kalles masrier. Har heller ikke hatt noen bekken plager men nå opplever jeg at jeg får vondt i bekkene/hoftene dersom jeg sitter for lenge i en stilling. Så må huske å gå litt av og til, ikke bare sitte i ro.

Har termin 11.november. Har hatt kynnere gjennom hele svangerskapet. De siste 6 ukene har de vart lenge. ca.30 min. De siste dagene har kynnerne begynt å vare lengre og stikkende smerte i nederste del av magen og i underlivet. Kommer i skikkelige tak innimellom. Jeg stivner også lett... så sitte i ro er ikke det beste :o)

Annonse

Jeg kan heller ikke si jeg har merket noen kynnere ennå. Er førstegangsfødende, så jeg vet heller ikke hvordan de kjennes ut.

Men de siste dagene har jeg merket en slags "spreng" i underlivet. Regner med at det er ting og tang som holder på å utvide seg.

Har time hos jordmor i neste uke, så jeg blir spørren henne da.

Vi har termin den 28/11, så vi begynner å glede oss.

Jeg trodde ikke at jeg hadde noe kynnere helt til jeg kom til jm sist. Da jeg lå på benken sa hun at jeg hadde en kynner:-) Hadde hørt så mye om at det er vondt så ventet at jeg skulle merke noe av det. Alt jeg kjenner er at magen er steinhard utenpå, men det gjør overhode ikke vondt! Har termin i begynnelsen av november.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...