Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Sikkert blitt spurt hundre ganger, men nå når JEG lurer så har jeg jo ikke tid og tålmodighet til å bla nedover, hehe... Hvor lang tid bruker det på å heles? Og når faller den "selvoppløselige" tråden ut (den som kjennes ut som en fiskesen og langtfra ser ut til å forsvinne av seg selv)? Får litt noia av å ha sting merker jeg, og hvordan i alle dager skal jeg klare å gjennomføre det man må for å få laga en baby hvis ikke de svinner litt hen snart?? Uæ!
OhMyGod!!! Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 hei du, har du sting og du? de brukte ikke tråd på meg, men limte huden sammen heller. du skal vel ikke belaste magen din i 10 dager etter inngrepet om jeg husker rett, men sex er ikke farlig vil jeg tro, får bare ta det litt med ro i starten til det ikke er ubehagelig for deg lengre hilsen snik fra 1tri
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 Jepp har et midt i navlen (eller så vidt nedfor sentrum liksom) og en rett over hårfestet, på midten. Et sting i hver tror jeg. Er 8 dager siden operasjonen nå og jeg syns det ser helt likt ut, jeg bare tåler litt mer og er ikke noe støl lengre. Størkna blod i tråden i den i navlen som jeg ikke får bort uten å pirke MYE (au). Usj!!
OhMyGod!!! Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 *smekkefingre* må ikke pille da, de stingene ramler sikkert ut når de er ferdige med jobben sin etter ei ukes tid så kan du sikkert spørre en lege om det er greit at du tar de ut selv (med pinsett)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 hadde ikke tid til å vente jeg,så dro ut tråden etter 1 uke....
Tannpine Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 første gangen jeg hadde det fikk jeg sånn tråd som måtte klippes av etter syv-ti dager, gikk helt greit. men de selvoppløsende gangen etter det- skjønner hva du mener!! tjukke, feite tråder som bruker ett helt liv på å forsvinne.. klipp dem av om ett par dager hvis det plager deg vil nå jeg si!
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Selvoppløselig my ass!!! Haha... De stingene er ikke mye selvoppløselige nei. Det er som du skriver- det kjennes ut som en fiskesen. Jeg måtte klippe de bort. Men har fortsatt et sting innvendig på venstre side som gjør vondt når jeg kommer borti.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Heisann! Måtte bare svare deg siden jeg er laparascopert selv, og jobber på opr stue. De stingene du kan se på magen din, de forsvinner nok ikke av seg selv. Er det svart/blå tråd så skal stingene fjernes etter 10 til 14 dager ca. Best egentlig om du kan la dem sitte i 14 dager, da er du sikker på at såret ikke spriker opp igjen. Stingene kan du ta hos legen din som har spesialutstyr for dette, eller på helsestasjon, hos en sykepleier du kjenner, bare at det er noen som KAN det og har gjort det før. Krever litt presisjon dette...Bare ikke begynn med kjøkkensaksa hjemme, det er ikke å anbefale. Du kan risikere å ikke få ut hele stinget, og så kan det bli kluss med små betennelser og sånt. Og det kan bli arr. Også bra at noen som har sett oprasjonssår før tar en titt og ser at alt ser ut til å være i orden før stinget tas. Men alt dette burde de gitt deg beskjed om på sykehuset. Sting som forsviner av seg selv brukes som regel under det øverste laget av huden, så den skal du ikke kunne se i det hele tatt. Er tråden derimot helt hvit/gul så skal du i hvertfall ikke ta ut stinget men gå til legen din. Mener ikke å skremme, men tar du stingene feil, eller for tidlig så kan du få større arr og i værste fall en liten betennelse. Håper det var litt oppklarende??
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 tok det selv etter ca en uke jeg. gikk bra det:-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2007 Knøttet: tråden ser ut som den er hvit/gul og er ganske stiv, ja. Er det noe annet enn selvoppløsende siden du sier det med legen??
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 5. oktober 2007 #12 Skrevet 5. oktober 2007 Hvit/gul tråd er SOM OFTEST en tråd som skal forsvinne av seg selv, det er ganske uvanlig at de syr øverste hudlaget med den slik at du ser tråden på magen. Er det bare èn liten tråd som stikker opp av arret, eller ser du hele stinget??? Kan jo være enden av tråden som stikker opp... Hvis det bare er en enslig tråd og du ikke kan se noen knute så ville jeg fått noen som kjenner til dette å se på det før du begynner å klippe selv. Til Yaddaline: Som oftest går det helt greit å ta stinget etter en uke, men man anbefaler å vente ca 10-14 dager. Noen gror det ikke like fort hos. (f.eks. de som røyker, eller som har mye bukfett. Fettvev har ikke like god blodgjennomstrømming og kan gro litt saktere....) Selv tok jeg stingene mine etter ti dager, og selv om jeg ikke røyker eller har særlig mye bukfett, så sprikte det litt i et av innstikkshullene, og der er det nok blitt et større arr enn det egentlig hadde trengt å bli :-( Rett og slett fordi jeg var så utålmodig.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 Sorry, skrev Yaddaline, mente seff Dollypopp
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 6. oktober 2007 Tror jeg ser stinget, dvs ser i alle fall en knute på tråden og to ender. Resten blir litt skjult i størknet blod. Syns ikke "sårene" har endret seg noe på de 2 ukene som har gått til nå, jeg. Fått mensen i dag, så innen 2 uker må jeg være "kjørbar" igjen, og da mener jeg egentlig mest psykisk for det gjør ikke noe vondt lenger. Men må jo gå med plaster hele tida siden jeg er redd trusa skal henge seg opp i tråden eller noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå