Gå til innhold

Da har jeg vært hos fysioterapeut... (samme som skravlesiden...)


TrultemorM2Småtrulter+2012 :)

Anbefalte innlegg

Endelig blir jeg tatt på alvor!! :)

 

Da bekkenløsningen for første gang meldte seg i begynnelsen av forrige svangerskap, spurte jeg legen min om rekvisisjon til fysio.

 

Han sa klart ifra at han hadde ingen tro på fysioterapi, og ville ikke sende meg videre. Jeg som ikke visste bedre, tenkte bare "jaja, da får jeg vel bare leve med det".

 

Prøvde å få en rekvisisjon litt senere i svangerskapet da jeg hadde fått enda større plager, og da sa han at når det først har gått så lang tid er det i alle fall IKKE noen vits i å gå til behandling! Og han tilføyde at bekkenløsning er noe som dessverre bare blir værre og værre, og så lenge man er gravid er det ikke noe som kan gjøres for å hjelpe på dette.

 

Dermed har gikk ikke jeg til fysio under eller etter første svangerskap.

 

Har hatt mye smerter i etterkant av fødsel også, og nå som jeg er gravid igjen, har bekkenet virkelig slått seg vrangt igjen.

 

Fikk truet tilmeg en rekvisisjon av en turnuslege, og var hos fysio nå i kveld.

 

Etter at jeg hadde fortalt om plagene mine, og hun hadde undersøkt meg, konstanterte hun at jeg har en sterk bekkenlåsning, og kraftig bekkenløsning som virkelig skulle vært behandlet for lenge siden.

 

Hun var så positiv og hyggelig, og sa hun ville gjøre alt hun kunne for å hjelpe meg til å bli bedre! :) Ble så glad at jeg nesten felte noen gledestårer (sånn er det med disse hormonene, hehe)...

 

Fysio-dama sa hun ønsket å ta legen min fatt, for sånn han hadde behandlet meg tidligere. Hun ble faktisk skikkelig irritert da hun fikk høre det jeg fortalte om han, hihi ;)

 

Så nå skal jeg til kiropraktor for å få hjelp med den bekkenlåsningen, også skal jeg på vanntrening to ganger i uka + annen hver uke til behandling hos hun fysio-dama.

 

Så nå ser det lysere ut for meg og noen av mine plager, så jeg er superfornøyd! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SÅ flott! det finnes noen leger der ute som virkelig ikke burde vært leger....

 

Lykke til i dette svangerskapet, jeghåper det bedrer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei da, er litt redd for og bli avvist av legen som en følge av at jeg er så kort på vei. Er du sykemeld pga dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym.

 

Jeg er i uke ni, og fikk rekvisisjonen for et par uker siden, -da var jeg vel i uke sju, tror jeg.

 

Jeg er ikke sykemeldt, selv om jeg sikkert burde vært det... Er student, skjønner du, og da er det ikke like lett å sykemelde seg. For da går man jo glipp av så mye, som gjør at man ikke får gå opp til eksamen. Derfor prøver jeg så langt jeg klarer å fortsette.

 

Skjønner at du er redd for å bli avvist, men det er viktig at du står på ditt, og krever rekvisisjon til fysioterapeut. Hører noen leger sier at man ikke kan få bekkenløsning så tidlig, men det vet vi jo at bare er bullshit. Da har i så fall ikke legen peiling på hva han snakker om.

Så bare stå på, og vit at du har rett til å få hjelp til å bli bedre! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger kan være no dritt. Man blir ofte overkjørt. Jeg skal bytte lege nå....Men jeg vil anbefale deg kinesiologi da dette gjør noe med grunnen til at du har fått løsning og låsning. Har hatt det akkurat som deg og alltid gått til kiropraktor og osteopat, men det forsvinner ikke. Man bare demper symptomene og holder ryggen i sjakk. Men hadde det ikke vært godt å vite grunnen til at du får problemer i utgangspunktet? Det synes jeg iallfall! :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anita!

 

Hun fysioterapeuten jeg var hos fant også ut at jeg er skjev i kroppen. Mulig at dette kan være en av grunnene til bekkenløsningen og andre ledd-plager jeg har.

 

For jeg har nemlig et ben som er litt kortere enn det andre og en skulder som er litt høyere enn den andre. Overkroppen er ikke sentrert, den er litt mot den ene siden, slik at den ene hofta ser ut til å stå litt mer ut enn den andre, og dermed har jeg også skjev ryggsøyle.

 

Så det var litt av en beskjed jeg fikk, kan man si! Føler meg skikkelig skjev jeg nå! Hehe... :P

 

Men det var jo godt å finne ut av det, og kanskje jeg kan få hjelp til å rette opp noen av disse skjevhetene mine, slik at plagene forhåpentligvis blir mindre. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...