Gå til innhold

hva skjer? mister jeg melka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt greit med melk, lillegutt har fått en flaske mme på kvelden de siste månedene... men nå er ikke det nok lenger, de siste dagene har han flere ganger vært skikkelig misfornøyd etter at han har spist.. har gitt ham flaske (etter at han har fått spise til han ikke vil ha mer av begge puppene), og han har drukket 120 - 180 ml...

lar ham suge så mye han vil, men syns ikke det virker som om produksjonen øker noe. har pumpet meg nå ikveld, fikk bare ut 60 ml tilsammen.... hva gjør jeg? er det bare å innse at melka minker? Lillegutt er forresten 4 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

ser du skriver at du har gitt gutten mme etter mm. desverre hjelper ikke mme på produksjonen din. det bidrar til at gutten din blir mettere og mindre villig til å suge dersom han blir tilbudt mm etterpå/senere. det gjør heller ikke at han får ligge hyppigere med puppen og stimulere produksjonen mer.

men når det er sagt er det forresten vanlig at de fra 3/4 måneders alder får en sånn "rotetid", gjerne på kveld/natt. babyen blir mer urolig og finner ikke helt roen. det må gjerne ammes hyppigere før han roer seg. dette er fordi man produserer mindre melk, ikke for lite! på denne tiden av døgnet er melken som produseres mer konsentrert. og når man ammer hyppig får babyen i seg denne melken i små porsjoner om gangen. men snakk med helsestasjonen dersom du er usikker på noe. så lenge gutten din går opp i vekt er det ikke nødvendig med mme. men siden du allerede har begynt å gi ham det, kan du jo kanskje trappe ned på det og amme mer i steden. hvis du er interressert i å fullamme.

jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for at du ikke klarer å pumpe ut så mye mm heller, gutten din får det han trenger så lenge han legger fint på seg. :) han får nok ut mye mer enn det du klarer å pumpe.

vel, vet ikke helt hvor mye du får ut av dette svaret, men kanskje det kan være til noe hjelp for deg. ønsker deg masse lykke til videre!! :)

Skrevet

ps: vil bare tilføye at denne uroligheten går over, men det er veldig individuelt. det er slitsomt når det står på. lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...