Suss&klem Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Hvorfor i helvete skal alle pese på dem som røyker i svangerskapet og sånn generelt? Alle de som røyker i svangerskapet vet godt innerst inne i hjerteroten at det slett ikke er sunt for fosteret, (og for sin egen helses del) men det er ikke sikkert at alle synes at det er like lett å bare kaste pakken med sigg den dagen de finner ut at de er gravide, og si: "Sånn, nå skal jeg slutte!" Kan være mangen tusen grunner til at noen ikke klarer å slutte (som dem ikke vil lange ut om i det vide og det breie) så enkelt som andre gjør. At de klarer å trappe ned fra 30-20 (eller 20-10 for den saksskyld) er jo en kjempe start og seier for disse kvinnene! Også kommer dem hit da, og forteller med stolthet at dem har klart å trappe ned med x antall sigg om dagen...og istedenfor ros og oppmuntring, for dem heller en kraftig reprimande! Hva er det for noe tull? Dem gjør jo tross alt så godt dem kan, for faen! Vær nå litt oppmuntrende og gi positiv tilbakemelding istedenfor. Jeg sier IKKE at det er greit å røyke i svangerskapet eller i ammetiden. Og jeg sluttet selv på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid (alle 3 gangene) Men folk er forskjellige, og det må man bare respektere, enten man vil eller ei! Lykke til alle dere som desperat forsøker å stumpe røyken (vet det er alt annet enn lett!) og gratulerer til alle dere som har klart det! Mvh
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Du sier at det er bra de prøver, men sorry- hvis de prøver og ikke klarer det for et lite barns skyld, så prøver de ikke hardt eller godt nok, sånn er det bare! Og hvis de vet at det ikke er bra for barnet, og LIKEVEL ikke synes det er lett, så er det noe galt med morsfølelsen. Sikkert kjipt å høre for dem, men jeg synes faktisk ikke synd på dem- jeg synes synd på BARNA deres!
Annetteaune Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Skal man syns synd i de som røyka med en onge i magen. E det synd i de før at de ikkje klara å slutte å røyk ?? Då e det vell heller ongen det e synd på !!
Suss&klem Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg sa aldri at vi skulle synes synd på den gravide som røyker, for det er det jo overhodet ikke!! Men jeg synes det er unødvendig å pese på dem. Å gi dem kjennepreken hjelper ikke; det bare øker lysten dems til å fyre opp en ny sigg i ren sinne og frustrasjon. Så la dem røyke i fred og forgifte barna sine; det er jo dem selv som må ta konsenkvensene av det når dem føder en mongo unge.... Og javisst er det synd på ungen(e)!!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Enig med HI, dette blir jo helt idiotisk. Kjenner en del som har prøvd og som pga stress har fått beskjed fra lege å ikke slutte men å trappe ned. Men enkelte folk har vel mere peiling en leger,
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Dummeste jeg har hørt. Men så er dere jo garantert dumme da.
Troillpia Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Skulle gjerne likt at du utdypa "en mongo unge"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå