Gå til innhold

Høy vrist - skoa passer ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp fra dere erfarne mammaer.

Vi bor i utlandet - men flytter hjem til Norge om en måneds tid. Da blir det barnehage for lillegutt på ett år.

Det som bekymrer meg er at jeg så langt ikke har klart å finne sko som passer han. Får liksom ikke tredd foten ned i skoen. Forklaringen fra de i butikken er at det skyldes at han har så høy vrist.

Noen som har noen gode råd til meg ? Finnes det noen norske merker/butikker som har sko som er tilpasset slike tilfeller ???

Gutten kan jo ikke gå strømpelesten i vinter ................

Fortsetter under...

Skrevet

har samme problemet her:-) i tillegg til tykk legg:-) Har ikke tall på hvor mange sko jeg har prøvd hvor han ikke fikk mer enn tærne nedi:-) Jeg har kjøpt dock boots støvler, der går det bra å få foten nedi hvis han ikke har for tykke sokker på seg:-) ellers kjøpte jeg coop friends vintersko, der strammer du inn etter å ha tatt på skoen så det gikk også bra. Bruker støvlene nå og de virker kjempegode.

Skrevet

suoer fit har et system på skoene som er slik at de finnes i tre forskjellige bredder og er gode og høye over vristen. har slike til min lille plugg av en jente og er kjempe fornøyd

Skrevet

Takk - disse merkene er verdt å teste ut.

Vet dere hvem i Oslo området som selger de ?

Vi må nok ut på skojakt en av de første dagene vi er hjemme.

Vurderer å kjøpe et par Stonz på nettet - men de er kanskje ikke noe å satse på om han begynner å gå før vi er i Norge ?

Skrevet

Har samme problem her, fikk beskjed om å finne en butikk som solgte KAVAT-sko. Det skulle vel være noen av de skoene som er høyest over vrista.

Skrevet

jeg kjøpte dock bootsene på coop obs. Fant friends skoene der også, og kjøpte de samtidig. Men de har jeg ikke prøvd i bruk ennå altså;-)

du som nevnte kavat? Søkte opp og fikk at de tapte vintersko testen ifjor? Vet du hvordan de gjorde det iår? Har du selv prøvd de? Av erfaring er det ikke alltid testene gjenspeiler mødres erfaringer...:-)

Annonse

Skrevet

vi har også hatt problemer med å få foten nedi skoa!

vi fant noen vitersko som han skle nedi uten problem.. vikikng sine vintersko! Du kan åpne de masse så foten går lett nedi! Han hadde ingen sjangs til å komme nedi ecco skoene ihvertfall!

ellers så har vi finni noen deilige kengoroo sko som han bruker nå!

det har blitt mye lettere å få på han skoene nå etterhvert! Han skjønner jo nå hva han skal gjøre for å hjelpe til, så da gjorde det jobben vår myye enklere:)

han er forresten 17 mnd nå,... blir nok bedre etter hvert:)

Skrevet

Vi hadde samme problemet i fjor - snuppa fylte da 1 år i november. Vi endte opp med å kjøpe Kavat - og det fungerte supert!

Skrevet

Har også en gutt med høy vrist og "runde" føtter. Han har et par nike skinnsko¨som passer perfekt. Er til og med plass til ulvang-sokker i dem. Så de skal brukes til det blir for kaldt.

Har prøvd og prøvd sko til han, men det er til nå de eneste som har passet foten hans.

Skrevet

Han er forresten 1år...

Skrevet

Kavat er absolutt og anbefale!! Bruker de på minsten som har veldig høy vrist.

Skrevet

Ja, dette har jeg råd for! Vi har akkurat samme "problem", fikk beskjed med en gang i butikken at han har kraftig fot med høy vrist, gode sko da er KAVAT.

Hvis du bor i Osloområdet kan jeg anbefale skobutikken Agnar Hagen (Skohagen) i Bogstadveien, der får du hjelp, de kan faget og har stort utvalg.

Skrevet

Samme problem her. Vi bruker Skofus høstsko kjøpt på Skoringen, Color kids forede gummistøvler (i steden for Cherrox) og Sorel vinterstøvler, begge kjøpt på G-Sport.

Annonse

Skrevet

Ponny-sko som selges i de fleste Euro-sko butikkene er høye over vristen. Jenta mi har ikke noen andre sko enn ponny-sko i sitt sortiment av sko, de fleste andre er alt for trange. Så her går det i Ponny både til sommer og vinter.

KAVAT er nok sikkert også bra, de virker ganske så høye over vristen. Men ellers kan Ecco vinne så mange tester de bare vil, de er syyykt lave over vristen!!!

Skrevet

Jenta mi har også høy vrist men jeg har da kjøpt høye Ecco gore-tex sko til henne og de passer da! Var de eneste som passet. Prøvde skofus og alt mulig annet. Hun får ikke beina ned i verken støvler eller cherrox. I tillegg har vi et par Adidas, litt høye joggesko som hun bruker når det er tørt ute og nå mens det ikke er så kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...