Gå til innhold

Hva gjør dere om dere kjenner lite liv eller er bekymret, ringer dere straks føden eller ser dere an??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legen sa til meg at så lenge man kjenner noe hver dag så holder det. Så holder meg til det. Har jeg kjent noen spark, tenker jeg ikke mer på det den dagen. Hvis man ikke kjenner noe skal man prøve å få i seg noe søtt (f.eks. brus eller saft) og deretter legge seg ned helt rolig og vente på sparkene.. Ma kan visst også prøve å dytte litt på magen.

Hvis du ikke kjenner noe etter å ha prøvd det et par ganger, tror jeg at jeg ville ringt sykehuset.

Så lenge jeg har kjent litt liv i løpet av dagen så bekymrer jeg meg ikke. Legen har sagt at aktivitetsnivået til babyen kan variere, noen dager har kanskje babyen vært mye våken på natta og sover mye om dagen andre dager omvendt. Babyen blir vel sliten på lik linje som vi voksne til tider. Men prøv å spis en isbit eller drikk litt iskaldt vann, det pleier å funke best på meg..

Hos meg syns jeg aktiviteten på vesla varierer veldig fra dag til dag. Var inne i uke 30 på føden fordi jeg ikke hadde kjent liv.

Det jeg gjorde før jeg ringte var å drikke 3 glass iskald cola, 1 glass iskaldt vann..la meg ned på gulvet...dulta litt til magen- ikke tegn til liv.

Og når jeg kom på føden lå jeg med belte for å registrere hjertelyden en time...skulle da trykke på en knapp om jeg kjente spark- me ndet gjorde jeg ikke!!!

Så var det vel nå på søndag( i uke 36)...kom på at jeg ikke hadde kjent noe hele dagen, og da var klokkA 19..

Drakk to glass cola og da etter 5-10min kjente jeg henne:)

Men er du bekymret så ikke nøl med å ring.

heller en gang for mye enn for lite.

isbiter,vanlig is,drikk mye kaldt vann eller annet kald drikke.er garantert til å vekke den lille.fikk også det rådet på sykehuset for jeg ringte og var bekymret.da gikk det ikke lange tiden før det var liv nede i magen.

ungen kan mange ganger ligge så du ikke kjenner så mye du er vant til,og i de fleste tilfeller er det bare det som er galt.

men nå på slutten og barna er så store og har lagt seg med hodet ned blir det altid litt mindre og anderledes aktivitet.

men det er jo bedre å ringe en gang for mye en for lite da

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...