Gå til innhold

Expat :)

mamma&piratene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos legen. Hun kunne ikke se noe tegn til sopp hverken på meg eller gutten min.

Men det klør jo som jeg sa tidligere i dag.

Fikk mycostatin, men lurer på om jeg bør vente noen dager i tillfelle det ikke er sopp?

Hva anbefaler du?

Det skal jo tross alt tas 4 ganger daglig på både meg og lillegutt.

På forhånd tusen takk !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn nå og se etter virkning! Og det er ved hver amming eller 8 ganger.

Skrevet

Ok, på lappen jeg fikk står det 4 ganger og at jeg skal både pensle på og drikke.... uggggg... :)

Skrevet

Skal du også drikke det??? Jeg skulle ha på puppen og gutten min i munnen. Jeg fikk aldri beskjed om å drikke noe...

Skrevet

DU skal ikke drikke. du skal pensle munnen til barnet med en q-tip (ikke dypp i flaska, ha i medisinglasset).

Skrevet

Kan anbefale å klippe opp en flanellsklut i små firkanter som du kan legge imellom puppen og ammeinnlegget. De kan du nemlig vakse på 60 eller 90 grader, og da kan du unngå ny smitte fra ammeinnlegg eller bh.

Skrevet

Men hvorfor står det det på skrivet jeg fikk ?? Jeg skal ta 1ml på puppene og 1ml drikkes 4 ganger pr dag og på barnet pensles 1/2 ml i munn og så skal han drikke 1/2 ml??? Herregud hva er riktig??

Skrevet

Jeg ville kanskje spurt på apoteketet.

Hvis du leser på felleskatalogen, står det at Mycostatin skal tas i munnen, men det tror jeg er når man har sopp i munnen (sånn som barnet). Du har vel sikkert ikke det, så da ville jeg tro at det skulle holde å smøre brystet. Hvis du søker på www.google.no på stikkordene mycostatin + bryst for du en del treff som kanskje kan hjelpe. Fant feks denne:

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/munn_og_tenner/troske_hos_barn

Skrevet

Og du skal ikke bruke mikstur på puppen, du skal ha krem! To forskjellige mycostatiner, altså.

Skrevet

Hei - igjen!

Fått krem nå , men får jo skikkelig utslett på hele kroppen unntatt ansiktet som klør noe helt SINNSYKT!

Fins det andre legemidler mot trøske??

Skrevet

Huffda, du må være allergisk eller noe. Tilbake til legen!

Det finnes pillekur også…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...