Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Gikk dere på dette når dere var gravide? fikk dere ekstra oppfølgning for å se at alt er ok med barnet? sitter her med superangst men føler at jeg ikke kan plage legen med dette når det er sikkert viktigere ting å ta seg av.. Jeg er i uke 12 og skal på første kontroll 10.10. men føler at jeg ikke orker å vente så mye lenger... sorry at jeg plager dere jenter med dette men må bare få det ut.. noen som kan gi meg noen råd her?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Vet legen at du er gravid og bruker Cipralex? Det er flere som bruker det mens de er gravide, men det er viktig at legen vet det! Dersom han ikke gjør det bør du ringe nå. Gratulere med spire forresten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 ja,hun vet det veldig godt har sagt at jeg bør fortsette med det hvis jeg ikke er 100 % meg selv.. men hva er 100 % da? hehe. Hun er utrolig koselig hun legen så får høre med henne hva hun mener.. de holder meg i sjakk på det værste så er litt sånn til og fra om jeg vil slutte..
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg gikk på cipralex når jeg ble gravid. Kutta på dagen(anbefales ikke). Legen har fulgt meg nøye frem til nå, men det går kjempebra! Legen min sa at det beste hadde vært å trappe jevnt nedover, men at vi skulle prøve siden jeg allerede hadde kutta de ut. Normalt tror jeg at de fleste leger vil at gravide skal prøve å kutte ned på cipralexen. Det er de siste tre mnd av svangerskapet de er mest bekymret for.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har gått på cipralex i ca fem år, men ønsket å trappe ned da jeg ble gravid. Legen og jordmora mi sier begge at det er viktigere for babyen at mor ikke er deprimert, enn at hun absolutt stopper med all medisin. Likevel ville jeg prøve å slutte siden jeg har hatt det bra i ei lang stund, og innbilte meg at jeg ikke ville ta det som et nederlag hvis jeg måtte trappe opp igjen. I dag fikk jeg meg en akuttime hos legen, som sporenstraks ringte psykiater, satte meg på medisin igjen og sykemeldte meg i to uker. Jeg har hulkegrått siden jeg kom derfra og sliter nå med dårlig samvittighet ovenfor jobb og samboer og barnet og meg selv og alt. I mine gode perioder har jeg alltid hatt vanskelig for å se hvor fælt det egentlig var i de periodene jeg var deprimert, og nå merker jeg på kroppen igjen hvor vanskelig det kan være. Jeg anbefaler deg å fortsette med medisinen din, slik at du ikke havner i det uføret jeg er i nå, for jeg kan love deg at det er ikke særlig morsomt.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 hei:-) jeg vet hvordan du har det:-) jeg er gravid i min 9 uke nå,men måtte starte på cipramil igjen får 2 uker siden.. jeg gikk på cipralex i 5 år, sluttet når jeg ble gravid men det gikk til helvete.. legen ville ikke at jeg skulle gå på cipralex nå,men cipramil pga det er bedre får ungen.. har mere info om cipramil og svangerskap en cipralex :-)) jeg syns det ikke er noe gøy men bedre får ungen i magen:-) jeg spiste ikke lå med angst anfall hele dagen svimmel, kvalm spydde masse etc... så det er bedre får fosteret at jeg tar en halv cipramil hverdag... det er ikke store dosen jeg tar så merker litt angst ennå men det får jeg tåle:-) vil ikke trappe opp til 1 tablett, skal holde ut med en halv tablett til ungen blir født vaffal:-)) så til dere som ikke klarer å slutte på depprisive under svangerskapet vil jeg bare si at dere ikke er alene om det:-)) det er mange av oss :-) vi er ikke mindre verdt en andre fordet:-))) når jeg var på ultralyd pga smerter i magen fikk jeg vite på sykehuset at det er nesten daglig fødsler med mødre som har brukt cipramil å alle har vært friske:-)) vaffal i denne byen:-))) så ikke føl dere mindre verdt:-)) jeg gjorde det først men jeg går til psykolog i tilegg å han har fått meg til å forstå at vi er meget OPPEGÅENDE mennesker uansett :-)) lykke til alle sammen :-)) kooos fra meg:-)))
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 oki,det er tydelig at mange leger mener forskjellige ting når det gjelder hva som er bra får ungen og moren:-) alle vet jo at man ikke burde bruke noe under svangerskapet,MEN hvis man ikke klarer uten får at livet blir et helvete så mener nå jeg personlig at da er det bedre får mor og barn at man kanskje tar en liten dose i en periode med psykolog hjelp i tilegg:-) men klart dette er min personlige mening,jeg er ikke lege:-) jeg er bare glad til at min lege og jordmor støtter meg selvom jeg tar 10 mg cipramil hverdag akkurat nå,med spykolog hjelp vedsiden av:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå