Gå til innhold

Hva er best av duovogn eller kombivogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig mest lyst på duovogn, da jeg synes dem er finest. Liker ikke så veldig godt kombivognene, men det er vel på grunn av utseende at jeg liker best duo. Lurer på hva dere synest er best av duo og kombi? Og evt hva er fordelene med hver av dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelen med kombi er at bagen er lettere å ta ut og bære med seg. Ellers er duo-vognene lettere og har større bag.

Ville helt klart valgt duovogn, har en kombi selv og den er veldig tung som bagvogn og mini på 4 mnd er snart vokst utav bagen (han er lang, mne likevel). Dette er brio, simo har litt lenger kombibager, men holder likevel en knapp på duo.

Dessuten har de fleste vogner nå klikk-system, så duobagen er også lett å ta av, bare større og tyngre å bære på.

Skrevet

hehe, du spør vanskelig:-) det er nesten umulig å si hva som er best, kommer som du sier an på smak men også behov. En duovogn har bagdel som klikkes på understellet. Når babyen skal begynne med sportsdelen klikker du av bagen og klikker på sportsdelen. Med kombivogn står sportsdelen på vogna og du setter inn en myk- eller hardbag for nyfødt.

Personlig foretrakk jeg kombi til min, jeg hadde behov for å kunne løfte med meg bagen inn, og da kan det være enklere å løfte ut en mykbag. Som regel kan også mykbag senere gjøres om til vognpose, så man "flerbruker":-)

Fordelen med en duovogn kan være at bagdelen blir større enn en mykbag, men feks på quinny-vogna stemmer ikke det, da dreamy-bagen er ganske liten.

Som du ser er det veldig vanskelig å gi et klart svar:-) tror det beste er å prøve å finne ut behovet sitt, og så spørre litt mer her inne:-)

Skrevet

Ville valgt duo, det er finere og lettere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...