Gå til innhold

Simo eller brio?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilken av disse som er best? Eller hvilken av dem er dere fornøyd med dere som har noen av dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt begge og er helt klart mest fornøyd med brio happy vognen, fordi den er nettere og lettere. Vi har happy vognen med orginalt teleskop understell og vognen er bare helt super, stilig og god. Simoen var også god, men brio liker vi altså best pga. vektforskjellen. Brio happy veier 10, 3 kg uten hjul, så må man plusse på ca 3 kg for hjulene, så komplett bare ca 13,3 kg, veier det samme både som bagvogn og sportsvogn. Mens simo veier 16,9 kg som sportsvogn, 20,8 kg med kombibag og 16,8 kg med duo bag .

Fjæringen i vår vogn og simo er lik da de er laget på samme fabrikk. Men vær obs på at jeg altså snakker om det orginale teleskop understellet til brio, med det compacte understellet på brio vognen blir jo ikke vektforskjellen så veldig stor i forhold til simo, og simo får også da mye bedre fjæring.

Det simo har som ikke brio har er vandtette og vindtette tekstiler. Men når det regnet brukte vi jo regntrekk på simo vognen uansett.

Skrevet

veier virkelig bag til simoduo like mye som sportsvogn innsatsen???? Det kjennes ikke slik ut når jeg holder de i hver sin hånd... Det kan ikke være rett... Tror jeg må veie de en dag, når vognen tas frem. Jeg merker i allefall stor forskjell på vognene når jeg triller de, når den er sportsvogn og når den er bagvogn... Kanskje det er en illusjon.

Så vil jeg si at det er ikke alltid vekt er et viktig tema. Tror det er like viktig at man liker vognens design og utseende. Så de som blir usikker på simos vekt... Tenk på alle som har disse vognene, og fortsatt har den. Jeg har hatt simo, og et par til små lette vogner, men har kjøpt ny simo, og liker den best. Stabil og romslig, og ikke minst tåler mye... Bor i nord med kalde dager hvor plast og annet rart rett og slett kan briste...

Skrevet

Ja om man liker utseende på vognen spiller jo en stor rolle, sikkert mer enn vekt også. Også litt derfor vi liker brio bedre, simo er fin, men brio happy er veldig stilig...syns vi, men det er jo en smaksak, mange liker simo bedre også. Men brio er like stabil og har like god kvalitet som simo, de er laget på samme fabrikk.

Men ang. vektforskjellen på simo sportsvogn og simo duobag så har jeg ikke prøvd de ved siden av hverandre, har aldri veid vognene heller. Leste bare vekten på hjemmesidene jeg. www.simo.no og www.brio.no

Skrevet

Ta den du liker best du HI, den du syns er finest.

Begge er supre vogner, stabile, god fjæring og god kvalitet. Brio veier mindre, men simo er vantett og vindtett. Med brio må man gå over til sportsvognsdelen tidligere enn med simo, da brio sin bag er mindre enn simo sin bag. Men det gjør jo ikke så mye for sportsvognen kan legges flat, men om du bor en plass der det er veldig kaldt gjør det jo noe, for en sportsvogn er ikke like lun som en bag.

Skrevet

Ville også sjekket ut Teutonia jeg da... Syns de er litt nettere enn både Simo og Brio.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...